خواب غفلتی که توفیق شهادت را از یک رزمنده سلب کرد

همرزم شهید «یوسف‌اللهی» با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: نیمه‌های شب فقط ۲۵ دقیقه خوابم برد. بعداً برای این فاصله زمانی از خودم عددهایی را نوشتم. وقتی حسین و دوستش برگشتند و نوشته‌هایم را دید، بی‌مقدمه به من خیره شد و گفت: «تو شهید نمی‌شوی».
کد خبر: ۶۷۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱ - 05June 2024

خواب غفلتی که توفیق شهادت را از یک رزمنده سلب کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست و بر این اساس می‌گفت تا کسی شهید نباشد، شهید نخواهد شد؛ بنابراین بایستی در زندگی شهدا نگریست که چه عواملی آن‌ها را قبل از شهادت‌شان، لایق این مقام و جایگاه کرده بود.

یکی از همرزمان شهید «محمدحسین یوسف‌اللهی» یار و همرزم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقل کرده است: به من گفته بود: «کنار اروند بمان و جذر و مد آب را که روی میله ثبت می‌شود بنویس». بعد هم خودش برای مأموریت دیگری حرکت کرد. من هم ماندم تا مأموریت خودم را انجام دهم.

نیمه‌های شب فقط ۲۵ دقیقه خوابم برد. بعداً برای این فاصله زمانی از خودم عددهایی را نوشتم. وقتی حسین و دوستش برگشتند و نوشته‌هایم را دید، بی‌مقدمه به من خیره شد و گفت: «تو شهید نمی‌شوی».

با تعجب به او نگاه کردم. مکثی کرد و گفت: «چرا آن ۲۵ دقیقه را از خودت نوشتی؟ اگر می‌نوشتی که خوابم برد، بهتر از دروغ نوشتن بود». در آن شب و آن‌جا هیچ‌کس به جز خدا همراه من نبود».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها