با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام شد؛

افتتاح سالن شبیه‌ساز توپ ۲۳ میلی‌متری و موشک‌انداز «سهند ۳»

با حضور امیر سرتیپ حیدری، آیین افتتاح و بهره‌برداری از سالن شبیه‌ساز توپ ۲۳ میلی‌متری و موشک‌انداز سهند ۳، در منطقه عمومی پرندک استان تهران انجام شد.
کد خبر: ۶۷۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴ - 05June 2024

بازدید فرمانده نیروی زمینی از تیپ ۱۲۳ متحرک هجومی نزاجابه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز (چهارشنبه) در ادامه سلسله بازدید‌های میدانی از یگان‌های نزاجا، به منظور سنجش میزان آمادگی، ارتقای توان رزم و پیشرفت در استفاده و به‌کارگیری از تجهیزات نظامی، از بخش‌های مختلف تیپ ۱۲۳ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش بازدید کرد.

دیدار چهره به چهره با فرماندهان، مسئولان، کارکنان پایور و وظیفه، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و تعدادی از جانبازان تیپ ۱۲۳ و نهایتاً حضور در اماکن رفاهی خدماتی و بازدید از بخش‌های دفاعی و زرمی، شیوه نگهداری و تجهیز ادوات و جنگ‌افزار‌های تیپ مذکور، بخش دیگری از برنامه‌های امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از منطقه عمومی پرندک استان تهران بود.

امیر سرتیپ حیدری در حاشیه این بازدید با حضور در آیین افتتاح و بهره‌برداری از دو طرح «سالن شبیه‌ساز توپ ۲۳ م. م» و «موشک‌انداز سهند ۳»، گفت: این دو طرح، در راستای افزایش آمادگی رزمی و بهبود کیفیت آموزشی کارکنان نیروی زمینی ارتش، افتتاح و بهره‌برداری شدند تا بتوان در آینده ضمن افزایش تمرین با انواع تجهیزات آفندی، با تکیه بر دستان توانمند و هوش سرشار متخصصان و پژوهشگران سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی، از دیگر سامانه‌های به‌روز و مدرن در سطح نیروی زمینی ارتش استفاده و بهره‌گیری کرد.

امیر سرتیپ دوم «اکبر نجفی» ارشد نظامی ارتش در پرندک و شهرستان البرز نیز با اشاره به بومی بودن طرح‌های مذکور و همت بلند متخصصان کشور در ساخت یا بهینه‌سازی تجهیزات مورد نیاز نیروی زمینی ارتش، اظهار کرد: به پشتوانه کوشش مداوم نسل جوان کشور برای تحقق آرمان‌های ایران اسلامی، دو طرح «سالن شبیه‌ساز توپ ۲۳ م. م» و «موشک‌انداز سهند ۳»، در منطقه عمومی پرندک، به طور کامل اجرایی، فعال‌سازی و بهره‌برداری شدند تا از این رهگذر بتوان ضمن افزایش کمیت و کیفیت آموزش و تمرین کارکنان تیپ ۱۲۳ متحرک هجومی نزاجا، از استهلاک و اصطکاک ادوات و جنگ‌افزار‌های نیروی زمینی جلوگیری کرده و در تأمین مهمات نیز صرفه‌جویی شود.

وی با اشاره به دستاورد‌های برجسته دو طرح فوق‌الذکر، تصریح کرد: استفاده از تجهیزات به‌روز و جدید برخوردار از آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جهانی، صرفه‌جویی در برآورد هزینه‌های آموزش در مقایسه با شیوه‌های قدیمی و میدان‌محور، بالابردن ضریب ایمنی در حین آموزش و استفاده از میدان تیر کوچک‌تر و دردسترس‌تر، در تمامی زمان‌ها و شرایط آب و هوایی، از مهم‌ترین ویژگی‌های به کار گرفته شده، در این دو طرح هستند.

ارشد نظامی ارتش در پرندک و شهرستان البرز خاطرنشان کرد: کاهش هراس نوآموزان، سربازان و کارکنان وظیفه از سلاح و عقب‌نشینی آن، بالا بردن ضریب دقت در تیراندازی، امکان اعمال تنظیمات دلخواه با ضریب راحتی و پیاده‌سازی بالاتر و ارتقای آموزش‌های نظامی و آمادگی‌های رزمی در راستای اجرایی کردن طرح‌های لبیک، از دیگر پیامد‌های جانبی افتتاح و بهره‌برداری از سالن شبیه‌ساز توپ ۲۳ م. م و موشک‌انداز سهند ۳ هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها