آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کوی «رهبر» قم

یادواره دانشمند شهید فخری زاده و ۵۰ شهید کوی رهبر قم با حضور خانواده‌های معظم شهدا درمسجد ۱۲ امام (ع) خیابان شهید کیوانفر قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰ - 06June 2024

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کوی «رهبر» قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره دانشمند شهید محسن فخری زاده، شهید علی زارعی از شهدای قیام ۱۵ خرداد و ۵۰ شهید محله کوی رهبر قم با حضور خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در مسجد ۱۲ امام (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین جوشقانیان» مدیر موسسه روایت سیره شهدا طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ادامه خط عاشورا و غدیر است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این نور الهی را خاموش کند.

وی با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: شخصیت امام راحل آن چنان عظمت داشت که امثال شهید سلیمانی، شهید آیت الله رییسی و دیگران را به عنوان انسان‌های تاثیرگذار در جامعه و جهان تربیت کرد.

جوشقانیان ادامه داد: حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس، سن مبارزه را پایین آورد و معرفت جوانان را بالا برد و دیدیم که چگونه جوانان ما عاشقانه در راه ولایت و حفظ دین، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

وی در ادامه، ویژگی‌هایی از خصایص شهید جمهور آیت الله رئیسی را در خدمت خالصانه، قاطعیت در برخورد با دشمنان و تواضع و نرمی با مردم و محرومان برشمرد.

این مراسم با مرثیه سرایی حسن مالکی نژاد در رثای ارتحال حضرت امام (ره)، شهدای قیام ۱۵ خرداد و شهدای خدمت همراه بود.

محله کوی رهبر خیابان سی متری شهید کیوانفر قم پنجاه شهید والامقام که عمدتا مربوط به دوران دفاع مقدس بوده اند، تقدیم اسلام کرده است.

دانشمند شهید محسن فخری زاده، از شهدای صنعت دفاعی کشور، شهید محمود هاشمی سنجانی از شهدای مدافع حرم و شهید علی زارعی از شهدای قیام پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ نیز نام شان در زمره شهدای این محله می درخشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار