برگزاری مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد شهید «مهدی طهماسبی» در قم

مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد پاسدار شهید مدافع حرم «مهدی طهماسبی» با حضور خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان شهید در مجتمع الهیه شهرک شهید زین‌الدین قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ - 06June 2024

مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد شهید «مهدی طهماسبی» برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد پاسدار شهید مدافع حرم «مهدی طهماسبی» با حضور خانواده‌های معظم شهدا، همرزمان شهید و بسیجیان در فضای باز مجتمع مسکونی الهیه واقع در شهرک شهید زین الدین قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار «مهدی کبیری پور» جانشین فرماندهی سپاه استان قم طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت همه انبیاء و اولیاء الهی از آدم تا خاتم (ص) بوده و مقصد انقلاب، اتصال به دولت کریمه امام زمان (عج) است.

وی افزود: شهدای والامقام در راه خدا مجاهدت و جان خود را تقدیم کردند که این مسیر گم نشود و از این رو، ارزش خون شهدا با هیچ معیار و میزانی قابل قیاس نیست.

در ادامه حجت الاسلام «محمدعلی فرشاد» از واعظان و کارشناسان مذهبی با اشاره به اینکه همه ما وارث خون شهدا هستیم، به فضایل و ارزش‌های شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: دین مداری، ولایت مداری و قانون مداری، شاخصه‌هایی هستند که بایستی در شئون زندگی و نیز انتخاب کاندیدای اصلح ریاست جمهوری در نظر گرفته شوند.

در این مراسم، پدر شهید مهدی طهماسبی با مروری بر دستنوشته‌های شهید، خاطراتی را از زندگی و رزم این پاسدار شهید مدافع حرم بازگو کرد.

مراسم فوق با اجرای سرود گروه هتنا و مرثیه سرایی میثم نبی لو همراه بود؛ همچنین پایگاه مقاومت بسیج مجتمع الهیه به نام شهید مهدی طهماسبی نامگذاری شد.

در این مراسم، مسئولانی از ارتش و فرماندهی انتظامی استان، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، محمد ذاکر فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع)، بسیجیان پایگاه های حوزه شهید بهشتی و نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و دیگر دستگاه‌ها حضور داشتند.

شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی متولد ۱۴ آبان سال ۱۳۶۲ اولین فرزند خانواده‌ای است که پدرش پیشکسوت جنگ و شهادت بود. اصالتاً از قوم بختیاری و در شهر مسجد سلیمان دوران کودکی و نوجوانی‌اش را گذراند.

دوران جوانی در آزمون ورودی دانشکده افسری و تربیت پاسداری اصفهان شرکت کرد. در سال ۱۳۸۱ عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و بعد از اتمام تحصیل و شروع به کار در سپاه، ازدواج کرد. حاصل ازدواجش دو فرزند پسر بود. شهید در کسوت مربی تخریب در دانشکده آموزش و تربیت پاسداری علویون در قم مشغول به خدمت شد و در همان شهر نیز ساکن شد.

شهید طهماسبی داور فوتبال و دارای مدرک درجه یک داوری از فدراسیون فوتبال کشور بود؛ علاوه بر آن، ذاکر اهل بیت (ع) و شاعری گمنام و با اخلاص نیز بود. عمده شعر‌های حماسی را که او می‌سرود، دانشجویان در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) و در حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم رژه قرائت می‌کردند.

وی در رشته کارگردانی و بازیگری هم صاحب مدرک با درجه عالی بود. او مربی تخریب و خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران معروف به «مربی ادب» بود که شاگردان و همکارانش از او سه جمله طلایی به یادگار دارند: «نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر و پهلوان باشیم»

شهید طهماسبی بعد از سه روز از اعزام دومش به سوریه در روستای القراصی حومه جنوبی شهر حلب سوریه مورد اصابت موشک تاو آمریکایی قرار گرفت و با پیکری سوخته در نیمه خرداد سال ۱۳۹۵ به دیدار مولا و سرورش حضرت سیدالشهدا (ع) شتافت.

کتاب «راز پلاک سوخته» شرح زندگی و دستنوشته‌های شهید طهماسبی است؛ مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار