واکنش حماس به توطئه جدید صهیونیست‌ها در قدس

جنبش حماس اقدام خصمانه جدید صهیونیست‌ها برای تغییر واقعیت قدس و یهودی‌سازی این شهر و مقدسات آن را محکوم کرد و از سازمان ملل و کشور‌های مختلف خواست در برابر این تحرکات افراطی اشغالگران بایستند.
کد خبر: ۶۷۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹ - 06June 2024

واکنش تند حماس به توطئه جدید صهیونیست‌ها در قدسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اقدام کنست رژیم صهیونیستی در تصویب پیش‌نویس قانونی که کشور‌ها را از گشایش کنسولگری و سفارتخانه برای فلسطین در قدس منع می‌کند، اعلام کرد: تصویب پیش‌نویس قانون منع گشایش نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور‌های خارجی در قدس اشغالی برای ارائه خدمات به مردم فلسطین توسط کنست رژیم اشغالگر، یک رفتار کینه‌توزانه و انتقام‌جویانه از جانب این رژیم است.

حماس تاکید کرد: این اقدام خصمانه صهیونیست‌ها در چهارچوب تلاش آنها برای یهودی‌سازی شهر قدس، انکار و محو هویت ملی مردم فلسطین و موجودیت سیاسی و حق ذاتی این مردم در سرزمین و پایتخت تاریخی کشورشان است.

این جنبش تصریح کرد: این تصمیم کاملاً باطل بوده و از جانب مقامات رژیم اشغالگر که هیچ حقی در قدس و اراضی فلسطین ندارند، صادر شده است. ما از سازمان ملل و همه کشور‌ها می‌خواهیم این اقدام اشغالگران صهیونیست را رد و آن را جرم‌انگاری کنند.

روز گذشته کنست رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که از گشایش نمایندگی‌های دیپلماتیک در قدس اشغالی که به فلسطینی‌ها خدمات می‌دهند، جلوگیری می‌کند تا این رژیم بتواند توطئه‌های خود علیه قدس را به‌راحتی اجرا کند.

در بیانیه کنست رژیم اشغالگر به این منظور آمده است که اسرائیل به هیچ نهاد سیاسی خارجی اجازه نخواهد داد که یک نمایندگی دیپلماتیک در قدس برای خدمت به غیر اسرائیلی‌ها (فلسطینیان) افتتاح کند.

این تصمیم صهیونیست‌ها بعد از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط کشور‌های مختلف جهان از جمله اروپایی‌ها اتخاذ شد.

«زیو آلکین» عضو کنست رژیم اشغالگر در این زمینه گفت: روند اخیر کشور‌های جهان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ممکن است منجر به افتتاح کنسولگری‌های خارجی در قدس برای فلسطینی‌ها شود و پیش‌نویس قانونی که در کنست تصویب شد، با هدف جلوگیری از فشار‌های سیاسی بر وزارت خارجه و کابینه اسرائیل جهت تصویب تأسیس کنسولگری‌ها در قدس است.

چند روز قبل بنیاد اروپایی‌های حامی قدس درباره توطئه رژیم اشغالگر برای سوء استفاده از جنگ غزه برای تحمیل یک واقعیت جدید بر قدس و یهودی‌سازی آن هشدار داده و اعلام کرد: نیرو‌های رژیم اشغالگر به سوء استفاده از جنگ نسل‌کُشی علیه نوار غزه برای تشدید تجاوزات خود در قدس اشغالی، تقویت طرح‌های یهودی‌سازی و تحمیل یک واقعیت جدید به شهر قدس و مسجدالاقصی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار