معاون وزیر صمت:

شهید جمهور مشکلات صنایع را شخصاً پیگیری می‌کرد

«برادران» گفت: شهید آیت‌الله رئیسی اِشراف بالایی به صنعت و ارتباط با متصدیان داشتند و مشکلات را شخصاً پیگیری می‌کردند.
کد خبر: ۶۷۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷ - 06June 2024

شهید جمهور مشکلات صنایع را شخصاً پیگیری می‌کرد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،️ «محمدمهدی برادران» معاون وزیر صمت امروز در همایش اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به شرکت‌ها و کارخانجات استان با تاکید بر لزوم حرکت واحدهای تحقیقی و توسعه به سمت تنوع در منابع و محصول و در تامین کنندگان منابع اولیه و مشتریان که این همه منجر به اقتصاد مقاومتی شود؛ اظهار داشت: اقتصاد تک محصولی و متکی به نفت و مواد خام، آسیب پذیر است.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه اگر فروشنده مواد خام باشیم نمی توانیم ارزش افزوده در تکثر محصولات و زنجیره تولید داخلی داشته باشیم؛ اظهار کرد: برنامه‌ریزی خوبی در سطح ملی و استانی صورت گرفته اما تا رسیدن به اقتصاد مقاومتی ایده آل فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از ۴۲ عنصر مواد معدنی وجود دارد و با وجود بسیاری از صنایع پایه، اما باز در بسیاری از محصولات واردکننده محصولات نهایی هستیم؛ تصریح کرد: زیبنده نیست که بخواهیم این محصولات را وارد کنیم.

برادران خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید شب و روز نمی شناختند و توجه ویژه‌ای به صنعت داشتند و جامعه صنعتی کشور بزرگترین حامی خود را از دست داد زیرا هر اشکالی بود آیت‌الله رئیسی شخصاً ورود و آن را حل می‌کرد.

وی با افزودن این مطلب که ایشان اشراف بالایی به صنعت و ارتباط با متصدیان داشتند؛ گفت: ما نتوانستیم پا به پای ایشان حرکت کنیم و سرمایه بزرگی را از دست دادیم اما سرمایه‌های دیگر به میدان آمده و مسیر را طی خواهند کرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به انتخابات ریاست‌ جمهوری تاکید کرد: مردم باید بدانند چه انتخاب خوبی در دوره قبل انجام دادند؛ فردی که خدامحور و مخلص بود لذا نامزدهایی که مشی شهید رئیسی را دارند، انتخاب کنند.

وی یادآور شد: خیلی‌ها چراغ سبز به کدخدا نشان دادند و گفتند زندگی راحت در گرو این است با کدخدا ارتباط بگیریم اما مردم انسان‌هایی خدایی و با مشی اهل بیت را انتخاب کردند و مطمئناً این مشی را ادامه خواهند داد زیرا برای آن هزینه دادند.

برادران با تصریح به این مطلب که در دولت سیزدهم سهم استان کرمان از تولید ناخالص داخلی با تمرکز بر زنجیره‌های ارزش از ۳۷ به ۵۶ درصد رسید و در قالب زنجیره ارزش عملیاتی شد؛ اظهار کرد: بسیاری از طرح‌های جدید در روزهای آینده افتتاح خواهد شد و در استان کرمان پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: در چله خدمت طرح‌های زیادی در کشور و ۳۰ افتتاحیه در روزهای پایانی دولت شهید رئیسی از جمله پنج پروژه بزرگ با ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار