هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به لبنان

دولت «جو بایدن» از هفته‌های گذشته تا همین امروز در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه حمله احتمالی به لبنان، عواقب بسیار خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی تجاوز نظامی به این کشور را به تل‌آویو گوشزد کرده است.
کد خبر: ۶۷۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 07June 2024

هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به لبنانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که تنش‌های موجود میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر برابر با ۱۵ مهر و انجام موفقیت آمیز «طوفان‌الاقصی» وارد مرحله جدید و بحرانی شده است، با تداوم جنگ غزه و کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان به خصوص مردم غزه شاهد افزایش بسیار خطرناک سطح درگیری‌ها میان ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هستیم.

بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی، مقامات آمریکایی بویژه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر در سخنان و اظهارنظر‌هایی پیدا و پنهان بار‌ها نسبت به عواقب بسیار خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی هرگونه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان و حمله به مواضع حزب‌الله لبنان هشدار‌های صریح و بی‌پرده‌ای داده‌اند.

اما آن چیزی که میزان و سطح درگیری‌های میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی را تا این سطح افزایش داده خوی تجاوزگری این رژیم اشغالگر و نامشروع است. زیرا ارتش «اسرائیل» در عین اینکه بیش از هشت ماه است که جنگی نابرابر و ویرانگر را به غزه و مردم مظلوم و بی‌گناه آن تحمیل کرده است به موازات آن اماکن و مراکز نظامی و غیرنظامی متعلق به حزب‌الله لبنان را مورد هدف قرار می‌دهد.

آنگونه که از هفتم اکتبر برابر با ۱۵ مهرماه تا امروز در اخبار و گزارش‌ها آمده، تعداد قابل توجهی از مبارزان حزب‌الله لبنان با بمباران‌ها و گلوله‌باران‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. موضوعی که موجب شده تا حزب‌الله لبنان هم در پاسخ به این حملات و جنایات ارتش «اسرائیل» بر میزان علیات و شدت حملات خود بیافزاید.

از طرف دیگر، افزایش روزافزون تنش و درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و ضربات سخت و دردناکی که این گروه مقاومت اسلامی لبنان به ارتش «اسرائیل» و اماکن و مراکز نظامی آنها وارد کرده موجب شده تا تعدادی از اعضا و فرماندهان ارتش صهیونیستی و همچنین تعدادی از اعضای کابینه نتانیاهو خواستار حمله نظامی ارتش «اسرائیل» به لبنان شوند.

این در حالی است که مقامات آمریکایی نگران و هراسان از آغاز درگیری جدیدی در منطقه، آن هم میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان تلاش‌های فراوان و گسترده‌ای را در عرصه‌های دیپلماتیک برای کنترل و کاهش تنش‌های رو به افزایش آغاز کردند. زیرا در صورتی که درگیری بزرگ و گسترده‌ای میان دو طرف ایجاد شود، خیلی سریع می‌تواند به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای منتهی شود.

بر همین اساس است که مشاهده می‌کنیم مقامات کاخ سفید به خصوص شخص «جو بایدن» به منظور جلوگیری و پیشگیری از هرگونه آغاز جنگی بزرگ و تمام عیار در منطقه تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کردند تا بلکه بتوانند با صحبت و تحت فشار قرار دادن سران و مقامات رژیم صهیونیستی از یک طرف و ارسال پیام‌های پیدا و پنهان به مقامات لبنانی از طرف دیگر، وضعیت روبه وخامت منطقه را کنترل کنند.

موضوع بسیار مهم در تحرکات دیپلماتیک روز‌ها و هفته‌های اخیر آمریکا را می‌توان تلاش بسیار جدی این کشور برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه به جنگ بزرگ و منطقه‌ای است. زیرا همانگونه هم که مقامات آمریکایی در سخنان خود به آن اشاره کردند اگر جنگی تمام‌عیار میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله ایجاد شود این احتمال قوی وجود دارد که پای دیگر کشور‌های منطقه به این درگیری باز شود.

در پایان باید گفت بر اساس اطلاعات و پژوهش‌های انجام شده، وقوع هرگونه جنگی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به یک نزاع محدود ختم نخواهد شد و با گسترش شدید آن شاهد ورود گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه در کشور‌های عراق، سوریه، یمن به جبهه نبرد علیه «اسرائیل» خواهیم بود که در آن صورت کل منطقه درگیر جنگی فراگیر و غیرقابل پیش‌بینی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها