مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

شهدا معلمان پایان ناپذیر بشریت هستند

سردار «کوشکی» با اشاره به اینکه شهدا معلمان پایان ناپذیر بشریت هستند که مطالعه سبک زندگی آن ها، درس بزرگی برای همه انسان‌ها است، اظهار داشت: همه ما مدیون شهدا هستیم بنابراین باید سبک زندگی شهدا را مطالعه کنیم.
کد خبر: ۶۷۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹ - 07June 2024
شهدا معلمان پایان ناپذیر بشریت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در یادواره ۹۰ شهید شهرک‌های غرب شیراز با اشاره به اینکه شهدا معلمان پایان ناپذیر بشریت هستند که مطالعه سبک زندگی آن ها، درس بزرگی برای همه انسان‌ها است، اظهار داشت: همه ما مدیون شهدا هستیم بنابراین باید سبک زندگی شهدا را مطالعه کنیم.
 
وی افزود: امروز ما در پرتو آرامش، امنیت و آسایشی که شهیدان به ارمغان آوردند، زندگی می‌کنیم و میراث دار کسانی هستیم که از همه وجود و هستی خود برای ۳ موضوع مهم گذشتند که نخستین آن تبعیت از ولی فقیه بود.
 
سردار کوشکی با اشاره به لزوم تبعیت مردم از ولی فقیه، گفت: در دوران سخت دفاع مقدس که شاهد تشییع پیکر مطهر شهدا به صورت روزانه بودیم، شعار اصلی مردم این بود که شهید می‌دهیم، اما دست از حمایت و پیروی از امام خمینی (ره) بر نمی‌داریم بنابراین مردم با تبعیت از ولی فقیه توانستند از موانع سخت عبور کنند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه استحکام بخشی حاکمیت اسلامی توسط شهدا انجام شد، ادامه داد: دشمنان ایران از سال ۱۳۴۲ تحمل نورافشانی انقلاب اسلامی در عالم را نداشتند چراکه امام خمینی (ره) هندسه قدرت دنیا را تغییر داد و امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اکنون خار چشم تمام دنیای استکبار و شرک است.
 
وی، دوران انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: امام راحل (ره) با حضور خود و مردم مومن ایران در میدان، حکومت پهلوی را به چالش کشید سپس ۱۵ سال امام با توکل به خداوند، فرزندان این مرز و بوم را آماده نبرد با استکبار جهانی کرد.
 
سردار کوشکی تصریح کرد: امام راحل (ره) با شهیدان و توکل به خداوند متعال، انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد و از نخستین روز‌های آغاز حرکت طوفانی انقلاب، دشمنان در راس آن صهیونیسم جهانی و آمریکا جنایت کار در مقابل مردم به صف شدند و این نور الهی را در سرزمین اهل بیت (ع) ایران اسلامی تحمل نکردند بنابراین با تمام نیروی خود به میدان آمدند و دیکتاتوری مثل صدام را با راه اندازی جنگ تحمیلی در مقابل ملت ایران و عراق قرار دادند.
 
این استاد دانشگاه جنگ‌ها و نبرد‌های ایرانیان طی چند قرن گذشته را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: برای اولین بار در طول تاریخ کشور ایران، یک روحانی که آموخته مکتب اسلام و قرآن کریم است با شهیدان از مردم مظلوم دفاع می‌کنند بنابراین شهیدان، ایران را به عنوان مهد تمدن، اسلام و تاریخ از چنگال دشمن نجات دادند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس صاحبان اصلی انقلاب اسلامی را شهیدان دانست و گفت: شهدا طبق آیه قرآن کریم زنده هستند و از مردم حمایت می‌کنند چراکه دشمنان در تمام ۲۸ جنگ مستقیم و غیر مستقیم بعد از انقلاب اسلامی علیه ایران از شهدایی که حامیان مردم هستند، شکست خوردند.
 
سردار کوشکی با تاکید بر اینکه تمام وجود شهدا عشق به خداوند متعال و اسلام بود و آن‌ها پیروان حقیقی اهل بیت (ع) بودند، «ایمان به خداوند، تمسک به اهل بیت (ع) و قرآن کریم، برپایی نماز، ولایت پذیری، مردم داری، ولایت یاری، کسب روزی حلال، مردم یاری، سخت کوشی» را از ویژگی‌های شهدا عنوان کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت رئیس جمهور ایران آیت الله رئیسی و شهدای خدمت، ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی سبک زندگی شهدا را عملیاتی کرد و شهید آیت الله رئیسی بر خلاف دیگران، ولایت را برای خود سپر نکرد بلکه خودش را برای مردم و ولایت سپر قرار داد و در نهایت به فیض شهادت در راه خدمت نائل آمد.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شهیدان تمام وجود خود را برای آسایش و آرامش مردم فدا کردند همچنین سرتاسر زندگی شهدا عمل صالح بوده که شهادت پاداش خداوند به بندگان با ایمانی است که عمل صالح انجام دادند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که استمرار شهید آیت الله رئیسی آن است که انتخابات پرشور و باشکوه برگزار شود بنابراین باید در تکمیل تجلیل و تشییع از رئیس جمهور شهید ایران، در انتخابات پیش رو پرشور شرکت کنیم.
 
گفتنی است، یادواره ۹۰ شهید شهرک‌های دینکان، پردیس، جوادیه، منصورآباد و کوی میلاد شهر شیراز به همت سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) حوزه ابالفضل العباس و فاطمیون برگزار شد و در پایان از خانواده معظم شهدا با لوح سپاس و تندیس تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها