امام جمعه کرمان:

کاندیدایی رئیس‌جمهور باید برای اصلاح امور کشور پا به رکاب باشند

«علیدادی سلیمانی» گفت:کاندیدایی که می‌خواهد در خط حضرت سیدالشهدا (ع) حرکت کند و مثل شهید جمهور، رئیس‌جمهور تراز کشور باشد باید برای اصلاح امور کشور پا به رکاب شود.
کد خبر: ۶۷۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲ - 07June 2024

کاندیدایی رئیس‌جمهور باید برای اصلاح امور کشور پا به رکاب باشند

 به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،️حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی‌سلیمانی» امام جمعه کرمان ظهر امروز در خطبه‌های‌ نماز جمعه کرمان که در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: انسانی که می‌خواهد تحت تربیت دینی قرار گیرد باید تلاش کند که در زندگی هیچ ظلمی نکند.

وی با بیان اینکه مهلت دادن به ظالم گاهی برای توبه و گاهی برای اتمام حجت است، اما این مهلت نباید باعث سوءاستفاده او شود، گفت: ظلم کردن به پدر و مادر بدون مهلت بوده و خداوند در کمین ظالم است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: ظلم سه نوع عقیدتی، فردی و اجتماعی است و از نگاه قرآن ریشه در «هوی و هوس» و «جهل» دارد که باید با آن مقابله کرد.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه کرمان با تسلیت سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام به مناسب‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: هشتم تیرماه امسال انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در پیش داریم و باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که تبیین‌گر قوی باشد.

 

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب به جهاد تبیین، بیان کرد: خط تبیین، صراط مستقیم جریان سیاسی اجتماعی انقلاب بوده و در مقابل آن خط تخریب قرار دارد، هر کس در خط تبیین حرکت کرد همجنس و دلسوز نظام و انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه باید مراقب بود چه کسانی در خط جهاد تبیین حرکت می‌کنند و باید آنها را تقویت کرد، ادامه داد: کسانی که در اجزا و ارکان انقلاب قرار می‌گیرند و طرفداران آنها باید قدرت تبیین بالایی داشته باشند.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه کسانی که در خط تخریب می‌روند از جنس انقلاب نیستند، حتی اگر در ظاهر شعارهای انقلابی سر دهند، افزود: جنس انقلاب از جنس تخریب نیست و قرار نیست با تخریب، توهین، افترا و نشر اکاذیب نسبت به اسلام و انقلاب و دفاع از کاندیداهای مورد نظر کار را پیش ببریم و این یک خط انحرافی است.

 

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو با سه خط مواجه هستیم که باید مراقب بود در شناخت این خط و خطوط دچار شک و تردید نشویم، بیان کرد: باید هم در شناسایی خود نسبت به کسانی که در این خطوط حرکت می‌کنند مراقب باشیم تا دچار شک و تردید نشویم و هم اینکه افرادی که در این مسیر قدم می‌گذارند و هم وظیفه خود در مقابل آنها را بشناسیم.

 

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به تجارب گذشته‌ای که وجود دارد، گفت: ممکن است در آینده با خط شعارهای هنجارشکن مواجه شویم که انقلاب را تضعیف و اهداف آن را زیر سوال ببرند و راه پیموده شده را خطا بدانند که این ساختارشکنی گاهی در سطح کاندیداها است.

 

وی با بیان اینکه بعضی ممکن است شعارهای هنجارشکن داده و اهداف انقلاب را زیر سؤال ببرند، افزود: سیاه‌نمایی و ساختارشکنی نیز خط انحرافی است و کسانی که ساختارشکنی و سیاه‌نمایی می‌کنند نیز از جنس انقلاب نیستند.

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه گاهی کسانی که بر اریکه قدرت نشستند و شروع به ساختارشکنی می‌کنند از جنس انقلاب نیستند، گفت: کسانی که خط تخریب و خلاف اخلاق دینی و اسلامی را پی می‌گیرند و به روحیه و روان مردم خیانت می‌کنند از جنس انقلاب نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه مراقب باشید در رقابت‌های انتخاباتی، جریان اصیل انقلاب کار خود را پیش ببرد که تاریخ پیش روی ما است، ادامه داد: کاندیدایی که می‌خواهد در خط حضرت سیدالشهدا (ع) حرکت کند و مثل شهید جمهور، رئیس‌جمهور تراز کشور باشد باید برای اصلاح امور کشور پا به رکاب شود.

 

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه چنین رئیس جمهوری که برای توده‌های محروم مردم آسایش را به ارمغان آورد و برای ساری و جاری شدن ارزش‌ها و احکام الهی در کشور وارد عمل شود باید به میدان بیاید، گفت: این جنس رئیس‌ جمهور نمی‌تواند در خط تخریب و شعارهای هنجارشکن قرار بگیرد و باید مراقب باشیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار