مدیرکل پارلمانی امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی:

جهاد تبیین موجب رشد باورها در جوانان ایران اسلامی می‌شود

حجت الاسلام غلامی روشن گفت: با رویکرد نرم باورها در جوانان رشد می‌یابند و امیدوار می‌شود و زمانی که امید و انگیزه پیدا کرد به سمت رشد و تعالی حرکت می‌کند و رویکرد جهاد تبیین موجب رشد باورها و تعالی جوانان ایران اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵ - 07June 2024

جهاد تبیین موجب رشد باورها در جوانان ایران اسلامی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «احمد غلامی روشن» مدیرکل پارلمانی امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و قائم مقام جامعه پردازی امروز در رویداد توانمندسازی شهید سجاد شهرکی ویژه کنشگران مسجدی و امامان محله استان که در سالن جلسات پردیس نیروی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برای انجام یک کار منسجم، تشکیلاتی، درست و قوی نیازمند در اختیار داشتن یک نقشه راه عملیاتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به پیروزی شناسایی وضعیت و موقعیت دشمن حائز اهمیت است، افزود: اساساً اگر بخواهیم یک کار جدی و مثمر انجام بدهیم باید اهداف و نقشه راه مشخص داشته باشیم.

حجت الاسلام غلامی روشن به بحث محوریت مساجد در محلات اشاره کرد و گفت: اگر یک مسجد بخواهد در یک محله موفق عمل کند باید نقشه پیشرفت محله را بتواند طراحی و اجرا کند تا جهت‌گیری درستی در دستیابی به اهداف داشته باشد.

 مدیرکل پارلمانی امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و قائم مقام جامعه پردازی هدایت ادامه داد: این نقشه راه چشم انداز جامعه است که در ادبیات و گفتمان ایران اسلامی نیازمند لوازمی است.

وی با بیان اینکه تربیت انسان متعالی از لوازم مورد نیاز چشم انداز جامعه اسلامی است، تصریح کرد: در آموزه‌ها و مکتب حیات بخش اسلام و همچنین هدف از ارسال انبیا الهی تربیت انسان متعالی بوده است، لذا در کارهای تشکیلاتی جامعه امروز ایران اسلامی نیز به همین اصل مبتنی بر یک نقشه راه توجه می‌شود.

حجت الاسلام غلامی روشن تاکید کرد: باید در مختصات محلی نیز نقشه پیشرفت محلی ترسیم و اجرا شود تا افراد یک محله بر اساس آموزه‌های والایی و توحیدی و بر مبنای اسلامی و انقلابی رشد کنند.

وی با بیان اینکه در گفتمان غرب نیز چشم انداز مبتنی بر نقشه راه کاملاً نهادینه شده است، افزود: نمونه آن سند ۲۰۳۰ است که این سند یک چشم انداز از الگوی حکمرانی جهان در سال ۲۰۳۰ است و بر اساس آن نقشه و برنامه‌هایی طراحی شده تا در عرصه بین المللی وارد ادبیات و گفتمان کشورها شود.

مدیرکل پارلمانی امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ادبیات جامعه فعلی ما نیز متأثر از الگوی حکمرانی گفتمان غربی شده است، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این حوزه معتقد به جهاد کبیر است، لذا باید نقشه راه را بر مبنای الگوی پیشرفت ایران اسلامی طراحی کنیم.

به گفته وی، راه رسیدن به نقشه پیشرفت محله که بسترساز پیشرفت ایران اسلامی است با همت، مشارکت، هم افزایی و همفکری لایه‌ها و حلقه‌های میانی جامعه و با یک بسیج عمومی صورت می‌گیرد تا با یک رویکرد نرم مسئله‌های انقلاب اسلامی با توان بیشتری حل شود.

حجت الاسلام غلامی روشن خاطرنشان کرد: با رویکرد نرم باورها در جوانان رشد می‌یابند و امیدوار می‌شود و زمانی که امید و انگیزه پیدا کرد به سمت رشد و تعالی حرکت می‌کند و رویکرد جهاد تبیین موجب رشد باورها و تعالی جوانان ایران اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز امید و ایمان جوانان ما را هدف قرار داده است، افزود: باید به جوانان و نوجوانان در اجتماع هویت و شأنیت داد و با رویکرد نرم یک ارتباط چهره به چهره دغدغه‌ها، مسئله‌ها و مشکلات آنها را شنید تا سر بزنگاه توصیه‌ها، رهنمودها و راهکارهای مناسب به آنها ارائه شود و آنها نیز این توصیه‌ها را بپذیرند.

حجت الاسلام غلامی روشن خاطرنشان کرد: این رویکرد همان جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری است که با نگاه و رویکرد جدی و متعالی و بر اساس یک اندیشه، خِرد و حکمت با هدف تعالی بشر طراحی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها