وحشت تل‌آویو از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل

سازمان ملل متحد به مقام‌های رژیم صهیونیستی اطلاع داده که قصد دارد این رژیم را در فهرست سیاه کشور‌های کودک‌کُش قرار دهد؛ اقدامی که تل‌آویو را به وحشت انداخته است.
کد خبر: ۶۷۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 08June 2024

وحشت تل‌آویو از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان مللگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: منابع خبری ازجمله کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب در گزارش‌های خبری خود اعلام کردند که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به مقام‌های این رژیم اطلاع داده است که قصد دارد رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه کشور‌های کودک‌کُش قرار دهد.

اما علل و عوامل مختلف و متنوعی در تصمیم سازمان ملل متحد و شخص «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان مبنی بر قرار دادن رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه کشور‌های کودک‌کش دخیل بوده است. ازجمله اینکه تعداد کودکان کشته شده در جنگ غزه آن هم بین اکتبر ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ برابر با ۱۳ هزار نفر بوده که این آمار از تعداد کل کودکان کشته شده در درگیری‌های مختلف در سطح جهان از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ بیشتر است.

بر همین اساس اگر بخواهیم مقایسه‌ای مابین تعداد کودکان کشته شده در جهان در ۴ سال اخیر و تعداد کودکان شهید شده در ۸ ماه اخیر در غزه داشته باشیم آن‌گاه است که پی به فاجعه وحشتناک و بزرگ کشتار و نسل‌کشی کودکان در غزه می‌بریم. آن هم کودکانی که در چیزی کمتر از یک سال توسط ارتش متجاوز و اشغالگر رژیم صهیونیستی ازبین رفتند.

از طرف دیگر با تداوم جنگ غزه برای دویست و چهل و ششمین روز تعداد شهدای این جنگ تا لحظه تنظیم این گزارش به عدد ۳۶ هزار و ۷۳۱ نفر رسیده است. ضمن اینکه تعداد مجروحان این جنگ ظالمانه و نابرابر به عدد ۸۳ هزار و ۵۳۰ نفر رسیده است. آمار و ارقامی که نشان‌دهنده اوج وحشی‌گری و جنایات ادامه‌دار و تمام ناشدنی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بویژه مردم غزه و شهر رفح دارد.

عامل دیگری که موجب شده تا سازمان ملل در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفته و سران و مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع را به شدت تحت فشار قرار بدهد، کشته شدن ۱۳۵ کارمند سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ در غزه است. البته این آمار روز گذشته توسط خبرگزاری آناتولی و به نقل از شخص «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحدد اعلام شده است.

موضوع دیگری که نشان ازتداوم جنایات و کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی دارد این است که ارتش «اسرائیل» دیروز جمعه، پس از حمله هوایی به اردوگاه النصیرات، به منظور ایجاد هرج و مرج و تشدید بحران انسانی و جلوگیری از خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان و آوارگان، «ایاد المغازی» شهردار این اردوگاه را ترور کرد.

حال اینکه سایر سران و مقامات سازمان ملل متحدد ازجمله «فیلیپ لازاینی» کمیسر عالی «آنروا» در ماه‌های اخیر در اظهاراتی اعلام کردند که کشتار بیش از ۳۶ هزار نفر در هشت ماه عدد و رقمی کم‌نظیر و بی‌سابقه است و نشان از کشتاری وسیع و هدفمند در غزه توسط رژیم صهیونیستی و ارتش متجاوز و اشغالگر آن دارد.

از طرف دیگر جنگ هشت ماه غزه توسط رژیم صهیوینستی از جنبه‌های مختلف بسیار وحشتناگ و غیرقابل باور است و یکی از همین جنبه‌ها ویرانی گسترده اماکن و ساختمان‌های غیرنظامی و مسکونی است که به شهادت کارشناسان و صاحب‌نظران بیش از ۷۰ درصد ساختمان‌های این باریکه در بمباران‌ها و گلوله باران‌های ارتش «اسرائیل» تخریب شده‌اند.

البته ویرانی‌های غزه فقط به ساختمان‌های مسکونی محدود نبوده و آنگونه که در اخبار و گزارش‌ها آمده، در کنار این ساختمان‌ها، اماکن مذهبی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و به خصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هدف اصلی حملات ارتش رژیم صهیونیستی قرار داشتند. به صورتی که تا امروز اغلب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر غزه با دیدن آسیب فراوان از چرخه خدمت رسانی خارج شدند.

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی و ارتش متجاوز و کودک‌کش آن در طول هشت ماه اخیر آنقدر جنایت و کشتار علیه فلسطینیان به خصوص مردم مظلوم و بی‌گناه غزه انجام داده که سازمان ملل هم با توجه به نفوذ و لابی‌های گسترده‌ای که آمریکا و متحدان این کشور در آن دارند درنظر دارد تا رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه خود قرار بدهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار