نگاهی به زندگی پاسدار شهید درویشعلی زنگانه

«درویشعلی زنگانه» از شهدای استان گلستان است که سال ۱۳۴۳ در شهرستان علی آباد کتول به دنیا آمد و پس از مدت‌ها مجاهدت در منطقه بانه، در حمله هوایی به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹ - 08June 2024

لزومی ندارد انسان وقتی که خدا را دارد، به بنده او گردن کج کند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «درویشعلی زنگانه» فرزند قربانعلی در سال یک آبان ۱۳۴۳ در محله جنگلده شهرستان علی آباد کتول در شرق استان گلستان دیده به جهان گشود.

زنگانه تا پایان دوره راهنمایی در مدرسه آیت الله طالقانی شهرستان علی آبادکتول درس خواند و در سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شد.
با آغاز جنگ تحمیلی، زنگانه، چندین مرتبه به جبهه اعزام شد و در سپاه، گردان الزهرا (س) در رسته فرهنگی و تبلیغی ساماندهی شد، در پانزدهم خرداد ۱۳۶۳(ماه رمضان) در منطقه بانه بر اثر حمله هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسید و جاودانه شد.

 

پيكر مقدس این شهید بزرگوار در شهداي امامزاده اسماعیل (ع) روستاي «ساورکلاته» تابعه شهرستان زادگاهش به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت‎نامه پاسدار شهید «درویشعلی زنگانه»

در زندگی هر خواسته ای که دارید، از خداوند رحمان و رحیم بخواهید، لزومی ندارد انسان وقتی که خدا را دارد، به بنده او گردن کج کند.

به فرموده امام عزت و شرف ما در گرو این جنگ است، می جنگیم و برای خانواده های خود و فرزندان آینده درس مبارزه را به ارث خواهیم گذاشت و فرزندانی غیور و شجاع و مبارز تربیت خواهیم کرد.

در آینده شرمندگی را در جلوی آنان نخواهیم گذاشت و آنان باید از زندگی ما غیرت و درس مبارزه را از مکتب سالار شهیدان حسین بن علی(ع) بیاموزند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار