مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

یادمان‌های شهدای گمنام باید به قطب فرهنگی تبدیل شود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: یادمان‌های شهدای گمنام باید به قطب فرهنگی تبدیل شود تا برای مردم هر شهرستان کارکرد فرهنگی داشته باشد.
کد خبر: ۶۷۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ - 08June 2024

اولویت قرار گرفتن برنامه‌های فرهنگی/ دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین «جواد نیک‌بین» نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار اظهار داشت: با وجود تاثیرگذاری امور فرهنگی در همه شئونات، اما وقتی کار به مرحله پشتیبانی می‌رسد سایر فعالیت‌ها اولویت قرار ‌می‌گیرند و فعالیت‌های فرهنگی دچار کم‌توجهی می‌شوند که متولیان فرهنگی از این موضوع رنج می‌برند.

وی افزود: باید اقدامات فرهنگی در کنار اقدامات سایر حوزه در اولویت باشد و مسئولیان نسبت به انجام تعهدات خود در قبال حوزه فرهنگ اهتمام داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی حضور نمایندگان انقلابی و ارزشی در مجلس شورای اسلامی را مقوم ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح کشور و استان دانست.

این مسئول در ادامه گزارشی از اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در حوزه ادبیات، آموزش و پژوهش، تدوین دانشنامه دفاع مقدس، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، پیشکسوتان دفاع مقدس، نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان ارائه کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی را اولویت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دانست و تصریح کرد: براساس مصوبه اخیر شورای شهر، شهرداری مشهد متعهد شده که با انعقاد قراردادی با یکی از پیمانکارانی که با شهرداری همکاری دارد اعتبار سه سال اخیر را واگذار کند. امیدواریم این اقدام باعث پویایی کارگاه عمرانی شود و هرچه زودتر شاهد افتتاح این مرکز فرهنگی باشیم.

وی بیان داشت: تلاش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در حوزه یادمان‌های شهدای گمنام بر این است که در هر یکی از شهرستان‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی، خدماتی در این یادمان‌ها ارائه ‌شود که یادمان‌های شهدای گمنام به زیارتگاه تبدیل شود و زائران بتوانند در یادمان‌های شهدای گمنام اسکان پیدا کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تاکید کرد: یادمان‌های شهدای گمنام باید به قطب فرهنگی تبدیل شود تا برای مردم هر شهرستان کارکرد فرهنگی داشته باشد چرا که با حضور نسل جوان در این یادمان‌ها و روایتگری که صورت می‌گیرد و برنامه‌های اثرگذاری که برگزار می‌شود، این نقاط، کانون نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهد شد.

این مسئول در ادامه خواستار ردیف مستقل ملی برای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و یادمان‌های شهدای گمنام در سطح خراسان رضوی از سوی مجلس شورای اسلامی شد. 

پرورش نسل مومن و انقلابی از دستاوردهای دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام نیک‌بین نیز در این نشست ابراز داشت: اعتقاد داریم که دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت دانشگاه دفاع مقدس حاصل شده است.

وی ادامه داد: علیرغم تهاجم وسیع فرهنگی و ترکیبی دشمن اما جوانان امروز ایران اسلامی اهل خودسازی و تقوا هستند که پرورش جوانان نیز مرهون دانشگاه دفاع مقدس است؛ بر همین اساس هر یک از ما در هر مسئولیتی که قرار داریم باید به اندازه توان خود برای نشر ارزش‌های حماسه دفاع مقدس تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص اجرای طرح جامع در یادمان‌ شهدای گمنام شهر کوهسرخ و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای احداث پارک خطی بین یادمان شهدای گمنام انابد و گلزار شهدای این شهر مطالبی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام نیک‌بین در ادامه آمادگی خود را برای حمایت از فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس اعلام کرد.

در ادامه این نشست «مجید خدامی»، «علی‌اصغر پورعباس» و «محمد زاده‌اکبر» مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و کوهسرخ به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

همچنین در این نشست سردار یوسفعلی‌زاده و حجت‌الاسلام نیک‌بین در خصوص راهکارهای قانونی جذب بودجه به منظور فعالیت در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها