سرلشکر سلامی در همایش ملی جمعیت:

«جامعه جوان» جامعه‌ای قدرتمند، مستحکم و شکست‌ناپذیر است

فرمانده کل سپاه جامعه جوان را جامعه‌ای قدرتمند، مستحکم و شکست‌ناپذیر دانست و گفت: جوان در هر جامعه‌ای شکل‌دهنده و سازنده شخصیت و هویت آن جامعه است.
کد خبر: ۶۷۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴ - 08June 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی جوانی جمعیت که صبح امروز (شنبه) در ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد، با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: این روز بسیار خجسته را به همه حاضران در این مجلس شریف و نورانی تبریک می‌گویم. این دو معصوم (ع) تجسم واقعی سیمای قرآن عظیم و یک تصویر انسانی از فضایل و ارزش‌های متعالی هستند.

فرمانده کل سپاه

سرلشکر سلامی با بیان اینکه انسان شایسته سجده ملائک عالم است، ادامه داد: انسان زیباترین و کامل‌ترین مخلوق هستی است که خداوند متعال از روح خود در او دمید. انسان بستر دمیدن روحِ الهی در وجود خود است.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است و این ارزش بسیار والایی است که اگر یک انسان بدون حجت شرعی کشته شود، قتل او معادل با قتل تمام انسان‌های عالم است و اگر یک انسان احیا شود، معادل احیای تمام بشریت است. 

وی در ادامه با اشاره به لزوم جوانی جمعیت و ازدواج جوانان گفت: بهانه‌هایی که بشر برای ازدواج نکردن و فرزند نیاوردن مطرح می‌کند، همه به زیبایی از سوی خداوند پاسخ داده شده است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هیچ جنبنده‌ای در زمین نیست، مگر آنکه رزق و روزی‌اش برعهدۀ خداست؛ به همین دلیل هنگامی که افراد ازدواج می‌کنند، وضعیت زندگی آن‌ها بهتر از گذشته و فرزندآوریِ بیشتر موجب برکات زیاد زندگی آن‌ها می‌شود.

سرلشکر سلامی افزود: خداوند متعال در فراز‌های بسیار زیادی به ارزش و خلقت انسان پرداخته و انسان می‌تواند اقطار آسمان‌ها و زمین را طی کند؛ چون خداوند فضیلت‌های بسیاری را در وجود او قرار داده است؛ بنابراین اگر از جنبه الهی به مسئله خانواده، جمعیت و تکثیر نسل فکر کنیم، همه این حرکت زیبایی الهی و در مسیر سنت و اراده خداوند است و این بسیار ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه جوانی جمعیت موضوعی است که از ابعاد دیگری نیز به آن پرداخته شده است، ادامه داد: جامعه جوان، جامعه‌ای قدرتمند، شکوفا، شاداب، مستحکم، نفوذناپذیر و شکست‌ناپذیر است و جوان در هر جامعه شکل‌دهنده هویت حقیقی جامعه است.

وی اظهار داشت: جامعه بر اساس هویت نسل جوانِ خود تعریف می‌شود و آینده بر اساس فضای ذهنی، آرزو‌ها و آرمان‌های جوانان موجود شکل می‌گیرد؛ یعنی جوان اساس هویت و ساخت شخصیت هر جامعه است.

سرلشکر سلامی افزود: اینکه دشمنان ما نقطه مرکزی تهاجم خود را روی قلب‌ها و ذهن‌های جوانان ما گذاشتند، برای این است که می‌دانند همه واقعیت‌های بیرونی در کشور و جامعه منتج، بازتاب و پژواک واقعیت‌های درونی ذهن و قلب جوانان یک جامعه است.

وی انگیزه، شوق‌آفرینی، امید و حرکت را از خصوصیات جامعه جوان برشمرد و عنوان کرد: ما در تاریخ کوتاه و فشرده عمر با برکت انقلاب اسلامی از همه گردنه‌های سخت، چالش‌های سهمگین و بحران‌های بزرگ به قوت جوانان عبور کرده‌ایم؛ نه‌فقط جوانان بلکه به همت جامعه و خانواده‌های جوان و پر تعداد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: جامعه‌ای که جوان نباشد، میل به ایثار، فداکاری و گذشت را از دست می‌دهد. ما خانواده هفت شهید نیز داریم و هنگامی که خانواده‌ها پرتعداد می‌شوند، آن‌گاه میل ایثار، فداکاری و گذشت افزایش می‌یابد.

سرلشکر سلامی گفت: ما جنگ تحمیلی را به برکت جوانان به پیش بردیم؛ جوانانی که وقتی پرچم از دست یکی از آن‌ها می‌افتاد، برادر او پرچم را به دست می‌گرفت و این عمل به قدری تکرار شد تا اینکه ما بر دشمن پیروز شدیم. جنگ با جوانان پیش رفت. تحریم‌ها نیز به قوت استعداد جوانان پرشور این سرزمین با شکست مواجه شد؛ وگرنه امکان پیروزی بر دشمن وجود نداشت.

وی با بیان اینکه جوان جامعه را به معراج می‌برد، افزود: آن چیزی که راهبرد تحریم را ناکام گذاشت و دشمن را با غافلگیری مواجه کرد، نیروی جوان بود و این جوان با اراده، با شخصیت، مؤمن، انقلابی، اهل حرکت که منشاء فضایل انسانی است، روح حرکت، امید و نشاط همه‌ی جامعه است؛ همچنان‌که تأثیر حضور جوانان تماشاگر را در ورزشگاه‌ها بر پیروزی و شکست تیم‌ها می‌بینیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هر جوان یک جهان است و جوان جهان را تغییر می‌دهد، اظهار داشت: گاهی جهان با قوت یک انسان تغییر می‌کند و منشأ تغییر در عالَم می‌شود. انقلاب اسلامی ایران به برکت جوانان و با همت و ازخودگذشتگی آن‌ها پیروز شد و پیش رفت.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه سیل، زلزله و آتش‌سوزی‌ها را به همت جوانان مهار کردیم، یادآور شد: بیماری کرونا را جوانان مدیریت و مهار کردند. سیل در خوزستان، گلستان و لرستان به وسیله جوانان فاضل و اهل گذشت مهار شد.

وی بیان کرد: جامعه ایرانی با قوت جوانان پیش می‌رود و جوانان معماران شخصیت، هویت و شاکله جامعه در امروز آینده هستند. یک جامعه پیر، جامعه‌ای افسرده، غم‌زده، کم تحرک و آسیب‌پذیر است. با جامعه پیر نمی‌توان در مقابل دنیای قدرتمند ایستاد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در جامعه جوان همه نشاط دارند و مشکلات حل می‌شود، عنوان کرد: اگر نرخ رشد جمعیت جنبه تصاعدی پیدا نکند، جامعه پیر می‌شود و چنین جامعه‌ای محکوم به فناست و رویش‌ها ریزش پیدا می‌کند. 

سرلشکر سلامی با اشاره به نبرد اجتماعی دشمن علیه ملت ایران گفت: این نبرد سال‌هاست که آغاز شده و امروز با هوشمندی و ژرف‌اندیشی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) تشخیص داده شده است. این روند به فضل الهی معکوس شده است تا کشور از اضمحلال اجتماعی نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه فرزند بیشتر منجر به شادی بیشتر می‌شود، یادآور شد: خانواده‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که رمز و راز و اسرار بقای جامعه در جوان‌شدن جمعیت است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: سپاه باید در این امر مهم پیشگام و پرچم‌دار شود که این اتفاق به فضل الهی در حال تحقق است و تفاوت محسوسی در میزان ازدواج و فرزندآوری اتفاق افتاده است. 

سرلشکر سلامی با بیان اینکه نباید از ازدواج و فرزندآوری واهمه داشت، خاطرنشان کرد: شیطان وسوسه می‌کند و بهترین امر به معروف، موضوع ازدواج و فرزندآوری است و سپاه در این امور مقدس اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار