همسر شهید صیاد شیرازی: برای شهادت حاج قاسم سه‌روز گریه کردم

«اخلاص» ویژگی مشترک صیاد دل‌ها و سردار دل‌ها بود که موجب شد تا وقتی حاج‌قاسم به شهادت رسید، داغ شهادت صیاد شیرازی برای همسر این شهید والامقام دوباره تازه شود.
کد خبر: ۶۷۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶ - 08June 2024

همسر شهید صیاد شیرازی: برای شهادت حاج قاسم سه‌روز گریه کردمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «صیاد سلمان ارتش ما بود، ضمن این‌که مصادیق مالک را هم در خودش جای داده بود»؛ این جمله را سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درباره امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی گفته است؛ اما واقعیت این است که حاج قاسم نیز خود مصداق مالک‌ اشتری برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و این در رکاب حق بودن، دلیلی نداشت جز این‌که هردوی این شهیدان از روحیه «اخلاص» برخوردار بودند.

درباره اخلاص شهید صیاد شیرازی همین بس که وی در وصیت‌نامه خود نوشت: «خدایا؛ تو خود می‌دانی که همواره آماده بوده‌ام آنچه را که تو خود به من دادی، در راه عشقی که به راهت دارم، نثار کنم. درصورتی‌که چنین نبود، آن هم خواست تو بود. پروردگارا؛ رفتن در دست توست، من نمی‌دانم چه موقع خواهم رفت، ولی می‌دانم که از تو باید بخواهم تا مرا در رکاب امام زمانم قرار دهی و به قدری با دشمنان قسم خورده‌ات بجنگم تا به فیض شهادت نائل آیم».

اخلاص ویژگی شهید حاج قاسم سلیمانی هم بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کارهای این شهید والامقام، به معنای واقعی کلمه روح اخلاص داشت؛ یعنی واقعاً بااخلاص کار میکرد؛ این را ما که با ایشان در کارهایش معاشر بودیم میفهمیدیم. در کارش خودنمایی نبود، تظاهر نبود، منیّت نبود؛ برای خدا کار می‌کرد، برای خدا حرکت می‌کرد.

این ویژگی مشترک صیاد دل‌ها و سردار دل‌ها موجب شد تا وقتی حاج‌قاسم به شهادت رسید، داغ شهادت صیاد شیرازی برای همسر این شهید والامقام تازه شود و به گفته خودش، سه‌روز در غم سردار دل‌ها بگرید. وی درباره غم شهادت حاج قاسم گفته است: «دوباره احساس کردم که همسرم تازه شهید شده است و خیلی ناراحت شدم؛ بیشتر برای همسرش ناراحت شدم، بچه‌های من همگی به دیدار همسر شهید حاج قاسم سلیمانی رفتند؛ اما من سه‌روز گریه می‌کردم به‌دلیل این‌که درد من تازه شد؛ چراکه شهید حاج قاسم سلیمانی هم خیی خالصانه کار کرد».

«عفت شجاع» همسر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار