دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تب داغ «همستر کامبت»؛ با ضربه زدن و بازی کردن پولدار می‌شویم؟

این روزها فضای مجازی در تسخیر یک همستر است؛ کافی‌ست بخواهید چند دقیقه در اینستاگرام، تلگرام یا شبکه‌های دیگر بچرخید. به محض وارد شدن به فضای هر کدام یا تصویر یک همستر کارتونیِ نارنجی رنگ را می‌بینید...
کد خبر: ۶۷۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱ - 08June 2024

گروه جامعه دفاع‌پرس: این روزها فضای مجازی در تسخیر یک همستر است؛ کافی‌ست بخواهید چند دقیقه در اینستاگرام، تلگرام یا شبکه‌های دیگر بچرخید. به محض وارد شدن به فضای هر کدام یا تصویر یک همستر کارتونیِ نارنجی رنگ را می‌بینید و یا عده‌ای گوشی به دست مقابل لنز دوربین‌ها ایستاده‌اند تا به شما رازِ جمع کردن سکه‌های بیشتر را یاد بدهند؛ البته به شرط اینکه آن پست را لایک کنید،‌ با دوستانتان به اشتراک بگذارید و در نهایت کلمه «سکه» را برایشان کامنت کنید!

البته فضای حقیقی هم وضعیت بهتری ندارد. در مترو، اتوبوس، پیاده‌رو، صف نانوایی و... عده‌ای با جدیت در حال ضربه زدن به شکم یک همستر در فضای چند اینچی موبایل خود هستند تا سکه‌های بیشتری کسب کنند که شاید یک روز پولدار شوند‍؛ اما ماجرای این همستر که دیگر بی‌راه نیست اگر بگوییم از کودک تا کهنسال را سرِ کار گذاشته، چیست؟ 

همه چیز درباره «همستر کامبت»

علت این حجم از گسترش بازی «همستر کامبت» به آبان ۱۴۰۲ برمی‌گردد که نسخه اولیه «نات کوین» به عنوان نوعی ربات تلگرامی عرضه شد. رباتی که به کاربران اجازه می‌داد با ضربه زدن روی یک سکه، ارز دیجیتالی با عنوان Notcoin استخراج کنند و بعد از چند ماه که توسعه‌دهندگان این بازی «نات کوین‌»ها راعرضه کردند.

تب داغ «همستر کامبت»؛ با ضربه زدن و بازی کردن پولدار می‌شویم؟

«همستر کامبت» از فروردین امسال معرفی شد و به مرور کاربرانی را جذب کرد تا اینکه سرانجام به واسطه تجربه نقد کردن سکه‌های «نات کوین» در صرافی‌ها، این بازی هم به یکباره سر و صدای زیادی به پا کرد. همستر کامبت یک بازی تلگرامی است که کاربر در آن می‌تواند فقط با ضربه‌زدن ساده روی صفحه گوشی خود سکه‌های مجازی کسب کند. سکه‌هایی که صرفا، احتمال می‌رود که بتوان آنها را به پول واقعی تبدیل کرد چون قیمت همستر کامبت تا زمانی‌ که این پروژه در صرافی‌ها تعریف نشود، مشخص نخواهد بود و حتی معلوم نیست این بازی هم به سرانجام خوش «نات کوین» برسد یا نه.

با «همستر کامبت» پولدار می‌شویم؟

با این حال و با وجود ابهاماتی که درباره سرنوشت این بازی وجود دارد، اما به محض اینکه سراغ موبایل‌هایمان می‌رویم یا سر و کله یک همستر پیدا می‌شود یا می‌بینیم دوستی که مدت‌هاست از او خبری نداریم لینک دعوتنامه این بازی را حتی بدون سلام و احوالپرسی برایمان فرستاده تا اگر ما از طریق لینکِ او وارد بازی شدیم بتواند ۵۰۰۰ سکه از همستر هدیه بگیرد.

این هیاهو حتی اگر در نهایت به یک «هیچ» بزرگ ختم شود، اما دست‌کم با ابداع روش‌های ضربه زدنِ سرعتی روی شکمِ همستر با دستگاه ماساژور، قطرات آب، چرخ خیاطی و ... نشان‌دهنده خلاقیت هموطنانمان بوده است! از سوی دیگر برخی هم برای آنکه به سرعت مراحل این بازی را طی کنند به دنبال روش‌هایی برای دور زدن آن هستند تا با زدن کدهای بدون اینکه حتی از انگشت‌هایشان کار بکشند، سکه بگیرند.

تب داغ «همستر کامبت»؛ با ضربه زدن و بازی کردن پولدار می‌شویم؟

در این میان بازار جذب فالور به واسطه آموزش این بازی هم داغ شده است تا پیشکسوتان ضربه‌زنی بر شکم همستر امیدوار باشند که حتی اگر سکه‌ها برایشان آب و نان نشد، حداقل بعدا با یک صفحه اینستاگرامیِ چندهزار یا چندصدهزار نفره بتوانند درآمدزایی کنند. 

در این میان کارشناسان پلیس فتا و سخنگوی سازمان ملی فضای مجازی هشدارهایی درباره کلاهبرداری در قالب این بازی هشدارهایی دادند.

حسین دلیریان در رشته توئیتی در شبکه ایکس آورده است؛ «در این چند روز در بسیاری از سوپر گروه‌ها، بحث‌های بسیاری از کاربران ایرانی را خواندم؛ شیوه جدید ماین کردن ارز دیجیتال با استفاده از بازی‌ها، به بستر مناسبی برای هکرها و سارقان تبدیل شده است. به عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی می‌گویم، افرادی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، مراقب اطلاعات و حساب‌های خودشان باشند».

همچنین سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا در گفت‌وگویی درباره بازی همستر گفت: فعلاً در حال ارزیابی تهدیدات و آسیب‌ها هستیم و نتیجه ارزیابی‌ها را بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها