مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین:

تخریب چهره‌های انتخاباتی آسیب به دنبال خواهد داشت

حجت الاسلام «یوسفی» گفت: هرگونه تخریب چهره‌های انتخاباتی آسیب‌زا بوده و کارهای تندروی و متعصبانه می‌تواند در نهایت به نظام و کشور خسارت بزند.
کد خبر: ۶۷۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ - 08June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام «علیمراد یوسفی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین امروز در نشست بصیرتی با اهالی رسانه استان قزوین اظهار داشت: وزارت کشور استانداری‌ها را مکلف کرده که قرارگاه جهاد تبیین را راه‌اندازی کنند و دستگاه‌های متولی را دور یکدیگر جمع کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهاد تبیین برای همه حوزه‌ها راهکار دارد و در برخی از استان‌ها تشکیل شده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را به جامعه تکلیف کردند که متاسفانه در بخش‌های مختلف و مهمی مثل حوزه علمیه نیز مغفول مانده است.

حجت الاسلام یوسفی نقش جهاد تبیین را در بزنگاه‌های حساس مثل انتخابات مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر به انتخابات اخیر مجلس دوازدهم نگاه کنید، علت بخشی از کاهش مشارکت انتخاباتی استانی و بخشی دیگر کشوری است.

این مسئول ادامه داد: موضوعاتی مثل تورم و ارز در کلان جامعه است، اما ناکارآمدی و نارضایتی در برخی از استان‌ها سبب شد که اعداد و نرخ مشارکت اختلاف داشته باشد.

حجت الاسلام یوسفی تاکید کرد: عملکرد مثبت مدیران در استان به افزایش مشارکت انتخاباتی منجر می‌شود و بلعکس، یعنی برخی از اقدامات و کارها با کمترین هزینه و تلاش به رضایت عمومی منجر می‌شود و بی‌توجهی به آن نارضایتی را دامن می‌زند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین خاطرنشان کرد: حتی می‌توان با بررسی آماری مشارکت مسوولان و مدیران دستگاه اجرایی در انتخابات به تحلیل‌های متعددی دست یافت، اگر مدیر یک واحد و دستگاه دولتی برای مشارکت انتخابات اهتمام داشته باشد، زیرمجموعه نیز به اهمیت مشارکت توجه خواهد کرد.

حجت الاسلام یوسفی در ادامه به ساختار حکومت جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ساختار حکومتی ایران در دنیا شبیه و مانند ندارد، به عنوان مثال اختیارات پادشاه عربستان بالاتر از ولی فقیه است، مستنداتی بوده که پادشاه عربستان بر خلاف نظر خلفای اسلام رفتار کرده و آن را جایز دانسته است.

این مسئول از برخی رفتارهای تخریب گرایانه در جریان انتخابات انتقاد کرد و ابراز داشت: هرگونه تخریب چهره‌های انتخاباتی آسیب‌زا بوده و کارهای تندروی و متعصبانه می‌تواند در نهایت به نظام و کشور خسارت بزند.

وی به نقش رسانه‌ها در جریان انتخابات پرداخت و یادآور شد: رسانه‌ها با دوری از بی اخلاقی و بازی کردن در زمین سیاسیون به دنبال جهاد تبیین باشند و از هرگونه رو در روی هم قرار گرفتن فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها