آیین نکوداشت ‌سردار شهید «سید عباس موسوی» در اهواز برگزار می‌شود

یین نکوداشت جانباز دفاع مقدس سردار «سیدعباس موسوی» در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹ - 08June 2024

آیین نکوداشت ‌سردار شهید «سیدعباس موسوی» در اهواز برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، آیین نکوداشت جانباز دفاع مقدس خادم‌الشهدا و فعال مردمی عرصه ایثار و شهادت سردار رشید اسلام «سیدعباس موسوی» در اهواز برگزار می‌شود.

در این آیین نکوداشت که فردا (یکشنبه ۲۰ خرداد ساعت ۲۰) در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود از کتاب و مستند «سه‌شنبه‌های بی‌قراری» نیز رونمایی می‌شود.

سردار شهید «سید عباس موسوی» در سال ۱۳۳۹ در منطقه حصیرآباد اهواز متولد شد و در دوران دفاع مقدس از همرزمان سردار سرلشکر شهید «علی هاشمی»، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق (ع) بود که در اوایل دوران جنگ تحمیلی به همراه سردار شهید «مجید سیلاوی» سپاه حمیدیه را تشکیل داد.

این سردار که برادر گرانقدرش «سید طاهر موسوی» نیز در دوران جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد در یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس بر اثر حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به درجه جانبازی نائل آمد.

وی پس از پایان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۷۹ به همراه شهید مدافع حرم سردار فاطمی اطهر هیات رهروان شهدا در اهواز را تشکیل داد و به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار