امام جمعه کرمان تاکید کرد؛

نقش مهم هیئت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس

حجت‌الاسلام «علیدادی‌سلیمانی» با اشاره به نقش مهم هیئت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس، مناسبت‌ها و مأموریت‌های اجتماعی مختلف، افزود: هر هجمه فرهنگی که با میلیاردها دلار هزینه علیه کشور انجام می‌شود زمانی‌که به محرم و صفر و جریان هیئت‌ها می‌رسد این جریان ضد فرهنگ خنثی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ - 08June 2024

نقش مهم هیئت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،️ حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌سلیمانی» نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در دیدار با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی کرمان، کار این شورا را مهم و تأثیرگذار خواند و اظهار داشت: در طول تاریخ تشیع محرم و صفر جایی است که انسان را متحول می‌کند و ریشه انقلاب اسلامی نیز در محرم و فعالیت هیئت‌های مذهبی است که فکر و اندیشه امام راحل را بین توده‌های مردم نشر داد و اعتراضات علیه طاغوت از همین هیئت‌ها شکل گرفت.

وی با اشاره به نقش مهم هیئت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس، مناسبت‌ها و مأموریت‌های اجتماعی مختلف، افزود: هر هجمه فرهنگی که با میلیاردها دلار هزینه علیه کشور انجام می‌شود زمانی‌که به محرم و صفر و جریان هیئت‌ها می‌رسد این جریان ضد فرهنگ خنثی می‌شود.
 
امام جمعه کرمان با بیان اینکه نقش هیئت‌های مذهبی در ترویج اسلام و دفاع از کیان ملی نقش مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود، به برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان اشاره کرد و ادامه داد: این رویداد ملی باید با همکاری هیئت‌های مذهبی به بهترین وجه ممکن انجام شود و هیئت‌ها نقش مؤثر و همکاری جدی در برگزاری این اجلاس دارند و بايد به‌عنوان بانی جلسه در صحنه باشند.
 
نماینده ولی‌ فقیه در استان با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در ترویج شعائر دینی اظهار کرد: مراسم محرم در هیئت‌های کرمان بسیار ارزشمند برگزار می‌شود که متمرکز نیست به‌همین دلیل حق کرمان در این مورد ادا نشده و این مراسم مختلف در یک قاب تلویزیون مانند شهرهای دیگر پخش نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: کرمان هم سابقه و هم نوع عزاداری قابل ارائه و تراز دارد که امیدواریم با برگزاری عزاداری متمرکز بتوان خدمتی به عزاداری‌های کرمان ارائه کرد زیرا کرمان پایگاه مقاومت است و تاریخ و شخصیت‌های برجسته‌ای دارد و اگر این عزاداری متمرکز به خوبی برگزار شود نه تنها در کشور بلکه در سطح بین‌المللی جلوه پیدا می‌کند و روح دیگری به عزاداری‌ها می‌بخشد.
 
امام جمعه کرمان در پایان گفت: عزاداری‌های سنتی با ارزشی در کرمان برگزار می‌شود که باید به نسل بعد منتقل شود. همچنین عزاداری‌های جدید از سوی نسل جوان در کرمان در حال پیگیری است که پیوند این دو بخش بسیار مهم است تا هم عزاداری‌های سنتی ماندگار شود و هم عزاداری‌های جدید با نگاه نو کار خود را پیش ببرند و این کار برعهده شورای هیئت‌های مذهبی کرمان است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار