فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش خبر داد؛

برگزاری رزمایش روی نقشه عملیات مشترک آبخاکی در دافوس ارتش

امیر سرتیپ ولی‌وند گفت: رزمایش روی نقشه عملیات مشترک آبخاکی دانشجویان دوره ۳۴ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از امروز و به مدت ۵ روز آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ - 08June 2024

برگزاری رزمایش روی نقشه عملیات مشترک آبخاکی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به آغاز رزمایش روی نقشه عملیات مشترک آبخاکی دانشجویان دوره ۳۴ دافوس آجا، اظهار داشت: این رزمایش به منظور نیل به اهداف آموزشی و ارتقای مهارت دانشجویان با انجام کار‌های عملی درخصوص اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیات مشترک و ممارست روی آموزش‌هایی که به صورت نظری در طول دوره دیده‌اند، برگزار شده است.

امیر سرتیپ ولی‌وند ادامه داد: رزمایش مشترک آبخاکی یکی از تمرینات مهم تاکتیکی محسوب می‌شود و عبارت است از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه و خواسته‌هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح‌ها و صدور دستورات توسط دانشجویان به عنوان فرمانده یا افسر ستاد است.

وی افزود: این تمرین به منظور آموزش ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در اتخاذ تصمیم و اجرای آن به کار می‌رود و دانشجویان با احراز مشاغل مختلف برابر مسئولیت‌های واگذاری به ایفای نقش می‌پردازند و در نهایت برگزاری این رزمایش به عنوان یک تمرین عملی، موجب نهادینه‌شدن آموزش‌های تئوری و در نتیجه تاثیر مثبت جهت اجرای عملیات رزمی را در دانشجویان فراهم می‌کند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اضافه کرد: از جمله نکات مهم در برگزاری این رزمایش حضور اساتید پیشکسوت و متخصص در این رزمایش همچون امیر سرتیپ نصرت‌الله معین‌وزیری و امیر سرتیپ دوم مسعود بختیاری در کنار دانشجویان و فرماندهان آینده ارتش است.

امیر ولی‌وند در پایان گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به عنوان عالی‌ترین مرکز آموزش ارتش با بکارگیری شیوه‌های آموزشی مختلف از جمله شیوه تئوری، عملی و میدانی باعث ارتقای مهارت‌های فنی، تاکتیکی و ادراکی دانشجویان در میدان عمل می‌شود؛ همچنین در برنامه‌های آموزشی دافوس ارتش علاوه بر این رزمایش، انواع مختلفی از رزمایش‌ها از جمله رزمایش کلاسیک، ناهمتراز و مقابله با گرو‌های تارشگری نیز در طول سال طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار