نماینده ولی‌فقیه در گیلان در دیدار با سردار باقرزاده تاکید کرد؛

لزوم تسریع در ساخت موزه دفاع‌ مقدس‌ گیلان/ خاطرات شهدا مستندسازی شود

آیت‌الله «فلاحتی» با تاکید بر جمع‌آوری آثار شهدا و خانواده معظم شهدا گفت: برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان نیازمند ایده‌پردازی و نوآوری هستیم.
کد خبر: ۶۷۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱ - 08June 2024

لزوم تسریع در ساخت موزه دفاع‌مقدس‌گیلان/ خاطرات شهدا مستندسازی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در دیدار با سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های پرمشقت اعضای این کمیته پیرامون کشف پیکر‌های پاک شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس، به جایگاه تحقیق و پژوهش در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه نیازمند ایده‌های نو و ایده‌پردازان جوان است.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم جهان از دستاورد‌های محققان و پژوهشگران سود می‌برند، افزود: جامعه و مسئولان باید به افرادی که دارای ایده و اندیشه‌های ایده‌آل و دارای اراده و مهارت انجام کار‌های میدانی هستند، توجه کرده و اهمیت دهد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه وحدت بین حاکمان و مسئولان جامعه با ایده‌پردازان از منویات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری بر تقویت دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان تاکید دارند، اعتلای کشور است.

وی تصریح کرد: ایده‌پردازی کمک می‌کند که مردم برای رفع نیاز‌های خود راه‌حل‌های جدید پیدا کنند.
از این رو بخشی از جذابیت ایده پردازی این واقعیت است که می‌تواند به عنوان چتری برای حل و فصل چالش‌های جامعه به شیوه خلاقانه و مثبت باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه ایده‌پردازی در هر استان باید بر اساس موقعیت‌های جغرافیایی و اقلیمی همان استان پرداخته و ارائه شود، اظهار کرد: به عنوان مثال ساخت پل شناور روی رودخانه اروند، نمونه‌ای از یک ایده بسیار خوب و شاهکار یگان مهندسی رزمی در دوران جنگ تحمیلی بود به گونه‌ای که در روزنامه‌ها نوشته بودند این پل نمونه معجزه پل‌سازی در تاریخ جهان است که توسط جهادگران ایرانی که بسیاری از ان‌ها گیلانی بودند ساخته شده بود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد ایده‌ها و نوآوری‌های جوانان وطن بودیم خاطرنشان کرد: برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان نیز نیازمند ایده‌پردازی و نوآوری هستیم.

وی با بیان اینکه در راه‌اندازی سامانه موزه دفاع مقدس در گیلان بی‌مهری شده است، افزود: رشت شهر اولین‌هاست و اولین موزه کشور نیز در گیلان احداث شده بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی بر اتمام سامانه موزه دفاع مقدس گیلان نیز تاکیدات لازم به عمل آمده است ادامه داد: تحقیقات نشان داده تنها ۱۰ درصد مردم گیلان علاقمند به بازدید از موزه‌ها هستند و بیشتر، گردشگران و مسافران تمایل به بازدید از موزه‌ها در استان را دارند.

وی در خاتمه بر جمع‌آوری آثار شهدا و خانواده معظم ایشان تاکید کرد و گفت: باید برای آثار و خاطرات شهدا و خانواده‌های آنها کتاب تهیه شده یا مستندسازی شود تا این آثار به‌منظور انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان در مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها