مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

آموزش و پرورش رسالت مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دارد

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: آموزش و پرورش رسالت مهمی در تربیت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان دارد
کد خبر: ۶۷۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰ - 08June 2024
آموزش و پرورش رسالت مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و «محمد جمالی آرند» سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش تأثیر گذاری را در دفاع مقدس ایفا کرد، اظهار داشت: آموزش و پرورش مادر تربیت نیروی انسانی برای مدیریت کشور است.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: آموزش و پرورش رسالت مهمی در تربیت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان دارد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان در ثبت مناسبت‌های ملی رتبه بالایی را در سامانه سادم کسب کرده است.
 
وی با بیان اینکه از ۲ هزار شهید والامقام استان در دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان و معلمان هستند، بیان کرد: انتظار است که آموزش و پرورش در موضوع دانشنامه استانی دفاع مقدس گام بزرگی بردارد.
 
وی بر جمع آوری اسناد و مدارک آموزش و پرورش در دفاع مقدس تاکید کرد و یادآور شد: در کتابخانه ملی در تهران هلال احمر و جهاد کشاورزی استان به ترتیب بیش از ۳ و ۴ هزار برگ سند جمع آوری شده دارند که به کتاب اسنادی تبدیل می‌شوند.
 
این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش استان با توجه به اینکه نقش پر رنگ تری نسبت به سایر ادارات دارد، اسناد و مدارک ایثارگران خود را جمع آوری و با ثبت در سامانه سجا، در آینده می‌تواند برای دانشجویان و پژوهشگران منبع علمی مهمی باشد.
 
سرهنگ خواست خدایی با اشاره به فرموده «مقام معظم رهبری» مبنی بر اینکه (اگر آنچه دیده اید نگویید و ننویسید آنچه دشمن می‌خواهد می‌نویسد و می‌گوید)، و با تاکید بر ثبت و ضبط تاریخ شفاهی، عنوان کرد: بسیاری از ادارات استان نقش خود در دفاع مقدس را نوشته اند و آموزش و پرورش مانند دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی این کار را آغاز کند چرا که باید پاسخگوی دو نسل حاضر و پیشکسوتان دفاع مقدس باشد.
 
«محمد جمالی آرند» سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، افزود: آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون و مرهون فداکاری و جانفشانی‌های کسانی هستیم که بدون هیچ گونه چشم داشتی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.
 
جمالی آرند به ارتباط با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید و تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش تمام تلاش خود را جهت تکمیل دانشنامه استانی دفاع مقدس به کار می‌گیرد.
 
در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد جهت همکاری در برگزاری برنامه‌های حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امضاء شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار