مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

سوگواره منطقه‌ای «چلچراغ» در لرستان برگزار می‌شود

روانشاد از برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای «چلچراغ» با هدف تولید آثار فرهنگی هنری فاخر با موضوع نهضت حسینی با حمایت قرارگاه شهید آوینی در این استان خبر داد و گفت: نخستین سوگواره عاشورایی «چلچراغ» سال گذشته بعد از ایام اربعین حسینی (ع) به‌صورت استانی برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲ - 08June 2024

سوگواره منطقه‌ای «چلچراغ» در لرستان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «اعظم روانشاد» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سوگواره عاشورایی «چلچراغ» با هدف خلق و تولید آثار فرهنگی هنری با موضوع نهضت حسینی به‌ویژه با نماد‌های بومی و محلی برای دومین سال متوالی در لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه نخستین سوگواره عاشورایی «چلچراغ» سال گذشته بعد از ایام اربعین حسینی (ع) به‌صورت استانی برگزار شد، افزود: با توجه به استقبال هنرمندان لرستانی و اینکه از سایر استان‌ها نیز هنرمندانی متقاضی ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره بودند، تصمیم گرفته شد امسال این سوگواره به‌صورت منطقه‌ای و با حضور هنرمندانی از استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان و همدان برگزار شود.

روانشاد با اشاره به محور‌های برگزاری این سوگواره عاشورایی گفت: آوا‌ها و نوا‌های عاشورایی شامل سرود، موسیقی،

مداحی و نوحه‌خوانی؛ تایپوگرافی، گرافیک دیجیتال، خوشنویسی، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسی محور‌هایی هستند که هنرمندان می‌توانند آثارشان را با هدف ترویج نهضت حسینی و معرفی آیین‌ها و مناسک مردم، به‌ویژه مردم لرستان در ماه‌های محرم و صفر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این سوگواره عاشورایی با حمایت قرارگاه شهید آوینی در استان اجرا می‌شود افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سوگواره تبیین قیام عاشورا، معرفی و پاسداشت سنت‌ها و آیین‌های عاشورایی، توسعه و تعمیق استعداد‌ها و ظرفیت‌ها فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در این زمینه است.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ خرداد ماه به رایانامه Chelcheragh.ashoura@gmail.com آثار خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار