کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شود

سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با موضوع «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» تیرماه جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶ - 08June 2024

کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «احمد سالک» رئیس سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در نشست خبری «سومین کنگره بین‌المللی نهج البلاغه، راه نجات» با محوریت زیست شرافتمندانه که امروز شنبه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین علی (ع) معروف به برادر قرآن، فوق کلام بشر است.

وی افزود: کلام امیرالمومنین (ع) در تمام ابعاد زندگی جامعه بشری اعم از تعلیم و تربیت خانواده و فرزندان، مباحث دینی، فرهنگی، مسائل سیاسی و حکومتی، مباحث بصیرتی و آگاهی و علی‌الخصوص حکومت اسلامی در نگاه نهج‌البلاغه نقش‌آفرین است.

سالک خاطرنشان کرد: کنگره ین‌المللی نهج‌البلاغه با هدف احیای حدود و قوانینی که در جمهوری اسلامی معطل مانده پا به عرصه گذاشته است، فلسفه حکومت اسلامی احیای دین حق است.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تصریح کرد: مؤسسه نهج‌البلاغه از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد و تا کنون فعالیت‌های گسترده‌ای را در همه ابعاد پایه‌ریزی کرده و به انجام رسانده است، هدف این است که کلام امیرالمومنین (ع) را به داخل خانه‌های مردم در داخل و خارج کشور ببریم.

وی با بیان اهداف سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: آشنا کردن جوانان و دانشجویان با محتوای نهج‌البلاغه، دبیران و مدرسان با مفاهیم نهج‌البلاغه و خانواده‌ها با محتوای تربیتی و دقیق نهج‌البلاغه از اهداف مهم قرارگاه نهج‌البلاغه در آموزش‌وپرورش است.

حجت الاسلام مسعود راعی، دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه نیز در این نشست اظهار داشت: پیش‌نشست‌هایی در خارج و داخل کشور با موضوعاتی همچون الگوی ارزش‌گذاری و تخصیص منابع در اقتصاد برگزار شد، در تیم علمی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، ۳۴ عضو از کشورهای مختلف با عنایت به توزیع تخصصی و جغرافیایی کشور حضور دارند.

وی افزود: تا کنون ۴۵۰ مقاله به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی دریافت شده است، از این تعداد ۳۱۶ مقاله از اصفهان است و استان تهران با ۲۲ مقاله رتبه دوم را دارد، ۱۶ مقاله از خارج از کشور و مابقی به استان‌های دیگر اختصاص دارد.

راعی گفت: این کنگره میزبان بیش از یک هزار پژوهشگر و علاقمند به حوزه مطالعات بین‌رشته‌ای با محوریت نهج‌البلاغه است و در آیین اختتامیه آن، نتایج پژوهش‌های علمی میان‌رشته‌ای صدها پژوهش‌گر داخلی و خارجی در زیست‌بوم‌های «سیاسی، مدنی و حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، جهاد و مقاومت، اقتصاد، تربیت و روانشناسی» منتشر و تبیین خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها