دادستان مرکز استان خراسان شمالی:

هدف از طرح نور حفظ حریم عفاف و حجاب است

ایلالی گفت: طرح نور با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های بی حجابی است. رعایت حجاب به عنوان یک دستور شرعی و قانونی است و صد البته که سرپیچی از قانون جرم انگاری شده و با هنجارشکنان برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸ - 09June 2024

طرح نور با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های بی حجابی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «سید جواد ایلالی» دادستان مرکز استان خراسان شمالی در نشست تخصصی و هم‌اندیشی دستگاه قضا و فراجا که عصر دیروز (شنبه) با روسای دانشگاه‌ها و حراست‌های آن‌ها پیرامون اجرای طرح نور برگزار شد، اظهار داشت: طرح نور همانطور که از نامش پیداست، طرحی برای روشنی بخشی و تجلی به جامعه است. رفع تیرگی‌های غفلت و فریب‌خوردگی با تاباندن انوار و آموزه‌های دینی و ملی است.

ایلالی با اشاره به استمرار اجرای طرح نور، تصریح کرد: باید همه دستگاه‌ها برای ریشه کن کردن بی حجابی هم‌افزایی و تعاملات سازنده داشته باشند. طرح نور با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های بی حجابی است. رعایت حجاب به عنوان یک دستور شرعی و قانونی است و صد البته که سرپیچی از قانون جرم انگاری شده و با هنجارشکنان برخورد خواهد شد. کسی که قانون را رعایت نمی‌کند و قانون شکنی می‌کند، مجرم است. کشف حجاب مساوی با قانون شکنی و جرم می‌باشد.

دادستان بجنورد با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها و مدارس با همکاری خانواده‌ها نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی حجاب دارند، افزود: نوجوانان و جوانان در حوزه‌های علمی و تربیتی در اختیار ما هستند. اساتید در دانشگاه‌ها و معلمان در مدارس باید با معرفی الگو و شناساندن ابعاد مختلف حجاب و آسیب‌های بی حجابی اذهان قشر جوان جامعه را ابهام زدایی نمایند. دانشجویان و دانش‌آموزان باید بدانند در جایی تحصیل می‌کنند که شهدای زیادی از همین مکان‌ها برای حفظ و حراست از میهن اسلامی، اسلام و انقلاب تقدیم شده است.

این مسئول با خاطرنشان کردن هدف و آرمان‌های امام (ره) و شهدای گرانقدر در ایجاد حکومت اسلامی مبتنی بر آموزه‌های اصیل اسلامی، متذکر شد: رویکرد دستگاه قضا و مجموعه‌های دخیل در این امر این است که افراد انگشت شماری که هنجارشکنی نموده و در ملأعام قوانین را نادیده و به سخره می‌گیرند در بدو امر با تذکر لسانی، نهی از منکر کرده و در صورت تکرار، پلیس بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار