مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

ظرفیت دانشگاه‌ها در پیشبرد تدوین دانشنامه دفاع مقدس ضروری است

سرهنگ الهی‌راد گفت: ظرفیت دانشگاه‌های سطح استان خراسان شمالی و اساتید آن یکی از مؤلفه‌هایی است که در پیشبرد دانشنامه دفاع مقدس بصورت علمی ضروری است.
کد خبر: ۶۷۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵ - 09June 2024

ظرفیت دانشگاه‌ها در پیشبرد تدوین دانشنامه ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی امروز (یکشنبه) در نشست تخصصی تدوین دانشنامه دفاع مقدس با دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، اظهار داشت: ۴۷۰ مدخل دانشنامه در سه کارگروه، در سنوات گذشته احصاء، تصویب و پرونده‌های علمی آن تهیه شده است. در حال حاضر با تشکیل تیم‌های علمی و پژوهشی در حال پیگیری تدوین مقالات پرونده‌های علمی مذکور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در همه کارگروه‌های زیر مجموعه دانشنامه دفاع مقدس دستاورد‌های مورد قبولی بدست آمده است، تصریح کرد: ظرفیت دانشگاه‌های سطح استان و اساتید آن یکی از مؤلفه‌هایی است که در پیشبرد دانشنامه بصورت علمی ضروری است؛ لذا دانشگاه آزاد اسلامی با تعامل و همکاری در حوزه‌های مختلف می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد.

سرهنگ الهی‌راد با تأکید بر نقش محوری جامعه دانشگاهی در تدوین مقالات دانشنامه دفاع مقدس، گفت: همکاری مراکز علمی و دانشگاهی باید در کنار اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در سطح بسیار بالایی باشد تا فرهنگ جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس در نسل امروز نهادینه گردد.

معصومه بهرامی مسئول دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی با ارایه گزارشی از روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس، عنوان کرد: با شناخت هدف، راهبرد و همچنین اهمیت بسیار بالای دانشنامه در پژوهش‌های بنیادین در زمینه‌های مختلف برای اساتید، دانشجویان و پژوهشگران و تبیین ابعاد گسترده آن در مطالعات تمامی رشته‌های دانشگاهی، همکاری و تعامل بسیار خوبی میان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس و دانشگاهیان به ویژه دانشجویان و اساتید جهت به بهره‌برداری رساندن این طرح فاخر و ماندگار صورت خواهد گرفت.

در پایان مقرر شد دانشگاه آزاد برآورد‌های اولیه موارد همکاری در تدوین دانشنامه دفاع مقدس را انجام تا در جلسات بعدی مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار