فرمانده انتظامی استان مرکزی:

نیازمند هم افزایی هوشمندانه پلیس و مدرسه هستیم

سرار رفیعی کیا گفت: کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی، مستلزم تعامل و هم افزایی هوشمندانه پلیس و مدرسه است.
کد خبر: ۶۷۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ - 09June 2024

استان مرکزی ششمین استان در راه اندازی باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار «هادی رفیعی کیا» فرمانده انتظامی استان مرکزی در آئین افتتاح باشگاه دانش‌آموزی خبرنگاران پلیس در اراک اظهار داشت: جامعه از خبرنگار انتظار دارد بدون جانبداری، باشجاعت، صداقت، رعایت اصل امانتداری، اخبار و اطلاعات را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی گفت: هدف پلیس از راه‌اندازی این مجموعه علاوه بر انعکاس مشکلات مردم و جامعه، اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات حوزه پلیس به مردم است. چنانچه مجموعه چند ضلعی جامعه، خانواده و دانش‌آموز و مدرسه را تصور کنیم، می‌توان پلیس را به عنوان ضلع چهارم به آن اضافه کرد و باید اذعان کرد ما به دنبال ارتباطات چندجانبه بین پلیس، دانش‌آموزان، جامعه فرهنگیان و والدین هستیم.

وی آموزش و پرورش را یکی از مؤلفه‌های قدرت دانست و تصریح کرد: می‌توان اظهار کرد که حدود ۵۰ درصد از جامعه با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و به همین دلیل دشمن در سال ۱۴۰۱ در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

سردار رفیعی کیا ادامه داد: با توجه به ارتباطات با جامعه، دانش‌آموزان و پلیس، انتظار است دانش آموزان خبرنگار به مسئولیت اجتماعی خود پرداخته و مبلغ خوبی برای دستاوردهای نظام باشند. باید از تجربیات خبرنگاران رسانه‌ها و ظرفیت شبکه آفتاب برای آموزش و تبلیغ این باشگاه استفاده کرد.

وی عنوان کرد: دانش آموزان باید تلاش کنند تا با پشتکار، در آینده یکی از نامداران استان مرکزی باشند. این جامعه هدف باید بدون سانسور و در کمال صداقت و شجاعت، آنچه را که در جامعه مشاهده می‌کنند به پلیس انتقال دهند و تحقق این مهم مستلزم آموزش مهارت خبرنگاری برای دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، افزود: انتخاب رئیس جمهور و به دنبال آن انتخاب وزیر آموزش و پرورش تا سطوح مدیران مدارس بر فرهنگ، تعلیم و تربیت تأثیرگذار است، اگرچه برخی از دانش‌آموزان شرایط رأی دادن را ندارند اما می‌توانند با بیان اهمیت انتخاب رئیس جمهور، آن را برای جامعه تبیین کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی را یکی از دغدغه‌های پلیس دانست و خاطرنشان کرد: باید روی دانش‌آموزان، رفتار و گفتار آنها کار کرد و آسیب‌های اجتماعی را تشخیص دهیم همچنین قدرت نه گفتن و آسیب‌های اجتماعی که آنها را تهدید می‌کند، به دانش‌آموزان آموزش داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار