مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس یک ضرورت است

سردار «مطهری» گفت: امروز توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس یک ضرورت است و همه باید برای جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۶۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷ - 09June 2024

به گزارش خبرنگار دفا‌ع‌پرس از سمنان، سردار پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به همراه جمعی از معاونت‌های اداره کل در دیدار با «حسینعلی جعفری» مدیر مدرسه روایت استان سمنان اظهار داشت: کار و فعالیت در حوزه دفاع مقدس ارزشمند و پر خیر و برکت است و رسالت مهم امروز ما انتقال تاریخ دفاع مقدس به نسل جوان است تا جوانان با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان آشنا  شوند.

وی ادامه داد: توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، امروز یک ضرورت است و همه باید برای جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول با بیان این که تدوین آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس، نیاز به مرکز جامع اسناد دارد، عنوان کرد: باتوجه به این که اسناد و مدارک در حوزه دفاع مقدس پراکنده بوده و دسترس به آنها نیز بسیار مشکل می‌باشد  باید یک مرکز جامع مستندات و اطلاعات در حوزه دفاع مقدس ایجاد شود تا در صورت نیاز در اختیار نویسندگان و پژوهشگران قرار گیرد.

مطهری ادامه داد: دوران هشت ساله دفاع مقدس در درون خود، بهترین و جذاب‌ترین سوژه‌ها برای تولید رمان و داستان را دارد  و با ایجاد بانک اطلاعاتی، سوژه‌های ناب در اختیار نویسندگان گذاشته  شود تا تنوع  حوزه نویسندگی بالا رود.

وی گفت: برای دوره‌های آموزشی گردشگری روایت می‌توان از امکانات و زیر ساخت‌های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برای دوره‌های آموزشی استفاده کرد.

«حسینعلی جعفری» در این دیدار افزود:مدرسه روایت استان سمنان با هدف روایتگری بومگرایانه در دو بخش تولیدات فرهنگی هنری و برگزاری دوره‌های آموزشی تاریخ شفاهی، انقلاب اسلامی، روایت پیشرفت و گردشگری روایت فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی و داستان چهار دوره مقدماتی، متوسطه،پیشرفته و تولید اثر برای فراگیران ویژه نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شده است.

جعفری در بحث تاریخ شفاهی دفاع مقدس گفت: تاریخ شفاهی یکی از مقوله‌های مهم در جهت حفظ آثار و درک صحیح و واقع بینی دوران دفاع مقدس است.

مدیر مدرسه روایت با بیان این که  تاریخ شفاهی از بستر‌های فرهنگ دفاع مقدس محسوب می‌شود افزود: ضبط خاطرات رزمندگان بسیار موثر است و مناسب‌ترین مسیر در تبیین و انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس بهره‌مندی از هنر و تولید محتوا‌های فاخر در قالب‌های مختلف تاریخ شفاهی، رمان و داستان، شعر و... برای نسل جوان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار