امیر پوردستان خبر داد:

رونمایی از تسلیحات جدید ارتش در رژه ۳۱ شهریور

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در رژه 31 شهریور امسال دستاوردهای دفاع زمینی، هوایی، دریایی و سلاح‌های جدید پدافند هوایی برد متوسط و برد بالا نمایش داده می‌شود.
کد خبر: ۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵ - 24August 2013

رونمایی از تسلیحات جدید ارتش در رژه ۳۱ شهریور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از آزادگان این نیرو در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از توانمندیهای و اقتدار نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس نشان داده میشود تا مردم آنها را مشاهده و از آن آگاه شوند و پیامی برای تهدیدات دشمنان است.
 
وی افزود: در رژه 31 شهریور امسال دستاوردهای دفاع زمینی، هوایی، دریایی و سلاحهای جدید پدافند هوایی برد متوسط و برد بالا نمایش داده میشود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رزمایش قمر بنیهاشم(ع) اظهار داشت: این رزمایش یک رزمایش زرهی است البته از همه یگانهای نزاجا از جمله هوانیروز در این رزمایش استفاده می شود.

امیر پوردستان با تاکید بر اینکه در این رزمایش از گلولههای صددرصد جنگی استفاده میشود، گفت: این رزمایش در سه محور عمده در جنوب شرق کشور برگزار خواهد شد و ما با برگزاری این رزمایش یک صحنه رزم ناهمتراز را نشان می دهیم.
 
وی همچنین اعلام کرد: مرحله عملیاتی  این رزمایش یک هفته به طول میانجامد و پیش از آن جابجایی و استقرار نیروها در مدت 50 روز انجام شده است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به یگان پهپادی این نیرو گفت: این یگان یکی از سازمانهایی است که در ساختار جدید نیروی زمینی ارتش از  گردان پهپادی به گروه پهپادی ارتقا پیدا کرده است.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه پهپادهای این یگان در داخل نیروی زمینی ارتش تولید میشود، تاکید کرد: از این پهپادها هم در جهت عکسبرداری و فیلمبرداری آنلاین و هم هدف استفاده خواهدشد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:این پهپادها قابلیت انتحاری علیه اهداف پروازی و زمینی مثل تانک، نفربر و ... را دارند که به صورت یک بمب متحرک عمل میکنند.
 
گفتنی است در این مراسم همچنین به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی از یکصد آزاده نیروی زمینی ارتش تجلیل شد.
 
امیر پوردستان در این خصوص گفت: آزادگان مدالهای افتخاری هستند که بر سینه نظام مقدس جمهوری اسلامی نصب شدهاند و خداوند آنها را در مسیر آزمایش بسیار سختی قرار داد.
 
وی خاطرنشان کرد: آزادگان رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند و باید اسرار و تجربیات دوران اسارت را سینه به سینه نقل کنند تا ماندگار شود.
نظر شما
پربیننده ها