معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا خبر داد؛

انهدام باند شرکت هرمی با دستگیری ۱۶ نفر متهم

سرهنگ چولکی از کشف پیش‌دستانه و انهدام باند شرکت هرمی با دستگیری ۱۶ نفر متهم خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱ - 10June 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سرهنگ «عبداله چولکی» معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا اظهار داشت: طی گزارش واصله از سوی یکی از شهروندان در استان خراسان رضوی مبنی بر اینکه افرادی از طریق درج آگهی کاریابی اقدام به عضو گیری برای شرکت‌های هرمی می‌کنند بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کاری کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

انهدام باند شرکت هرمی با دستگیری ۱۶ نفر متهم

سرهنگ چولکی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد این اشخاص در تکمیل عضو گیری خود تعدادی افراد جوان را به منزلی در سطح شهر راهنمایی کرده و در آنجا، آموزش‌های لازم را به آنها داده و باعث ترویج شیوه وشگرد کلاهبرداری در سطح گسترده ای، می‌شوند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: درادامه کارآگاهان اقدام به بررسی و رصد اطلاعاتی کرده و پس از تایید صحت موضوع و شناسایی محل هماهنگی با مرجع قضایی اکیپی از مامورین پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام و با رعایت موازین قانونی و شرعی به منزل ورود کردند.

وی ادامه داد: ماموران در این خصوص تعداد ۱۶ نفر متهم شناسایی و دستگیر و پس از توقیف ادله و مدارک مرتبط با جرم آنها را به پلیس آگاهی انتقال دادند.

سرهنگ چولکی بیان کرد: در تحقیقات انجام شده از متهمان مشخص شد افراد دستگیر شده همه با وعده کار جذب شده و در ادامه با برگزاری جلسات آموزشی قرار بوده جذب شرکت هرمی کیونت شوند. که با هوشیاری کارآگاهان این پلیس در همان روز‌های ابتدایی عزیمت به مشهد شناسایی و دستگیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه متهمان بازداشتی به همراه پرونده به دادسرا اعزام شدند که تحقیقات جهت شناسایی لیدر‌های اصلی شرکت هرمی کیونت کماکان ادامه دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پیشنهاد دعوت به کار و استخدام در شرکت‌های معتبر با درآمد زیاد یکی از ترفند‌های شرکت‌های هرمی است به شهروندان توصیه کرد: از هرگونه فعالیتی که ادعای درآمدی غیرعادی دارد، برحذر باشید. چرا که آن فعالیت ممکن است هرمی باشد.

وی تصریح کرد: نحوه فعالیت شرکت‌های هرمی در سایت ایران هشدار www.iranhoshdar.ir اطلاع رسانی شده است که هموطنان می‌توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات جامعی در خصوص فعالیت شرکت‌های هرمی کسب نمایند. همچنین کانال رسمی سایت ایران هشدار نیز talegram.me/iranhoshdar.ir هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار