مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

اوج عزاداری سنتی در استان بوشهر اندیشه‌پردازی است

حجت‌الاسلام «قادری» گفت: اوج عزاداری سنتی در استان بوشهر اندیشه‌پردازی است و هیأت‌ها در تربیت نسل آینده‌ساز نقش مهم و بزرگی را بر عهده دارند.
کد خبر: ۶۷۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳ - 10June 2024

اوج عزاداری سنتی در استان بوشهر اندیشه‌پردازی استبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «محمد قادری» مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر امروز در همایش مداحان سنتی دشتستان اظهار داشت: یکی از دارایی‌های زیست‌ بوم آئینی استان بوشهر، داشتن عزاداری سنتی است.

وی اضافه کرد: یکی از زمینه‌های رشد، هیأت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را به عنوان یکی از پایگاه‌های جهاد تبیین عنوان کردند و در واقع هیأت‌ها در تربیت نسل آینده‌ساز نقش مهم و بزرگی را بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه حرکت و مسیر ستایشگران به سمت حماسه‌سازی و آینده‌سازی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان دنبال ایجاد گسست در جامعه و افزایش عناصر منفعل است، تلاش جامعه ستایشگری و شاعران و مداحان برای مقابله با این اهداف دشمن بسیار مهم است.

وی بوشهر را پایتخت مقاومت و دارای سابقه ۵۰۰ ساله در عرصه مقاومت دانست و تصریح کرد: یکی از نقاطی که این مقاومت پردازش و تقویت شد، همین هیأت‌های عزاداری آئینی بود.

حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: اوج عزاداری بوشهر اندیشه‌پردازی است و شاعران و مداحان و ذاکران در اوج عزاداری که نوحه واحد است، عنصر محبت اهل بیت را ارائه می‌کنند تا به جان مخاطب بنشیند.

وی با اشاره به اینکه در مراسم عزاداری استان بوشهر به ملودی‌های جدید نیاز داریم تاکید کرد: ملودی‌های جدید به معنای آن نیست که اصالت‌ها را فراموش کنیم بلکه با پایبندی به اصالت‌ها باید ملودی‌های جدید ساخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: باید از ظرفیت‌ها و دارایی‌های معنوی استان استفاده کنیم و مردم را در کارزارهای تمدنی به میدان بیاوریم و در درگیری جریان حق و باطل دقیق راهبری و هدایت و عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار