کارشناس مسائل غرب‌آسیا:

دلیل تصمیمات عصبی «نتانیاهو»/ همبستگی جبهه مقاومت روز به روز بیشتر می‌شود

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه همبستگی جبهه مقاومت روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: جنایت رژیم صهیونیستی در النصیرات تحول قابل توجهی در حوزه عملیاتی مقاومت علیه ارتش کودک‌کش صهیونیستی به وجود خواهد آورد.
کد خبر: ۶۷۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 11June 2024

«سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، با اشاره به استعفای «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همانگونه که از ماه‌های قبل پیش‌بینی می‌شد، اختلافات و شکاف‌های اجتماعی و سیاسی در داخل سرزمین‌های اشغالی که روز به روز دامنه آن گسترش پیدا می‌کرد، به نقطه‌ای رسید که مهم‌ترین وزیر کابینه دولت رژیم صهیونیستی، یعنی «بنی گانتس» استعفا داد. 

دلیل تصمیمات عصبی «نتانیاهو»/ همبستگی جبهه مقاومت روز به روز بیشتر می‌شود

صدرالحسینی افزود: علی‌رغم اینکه «بنی گانتس» سه هفته برای پذیرش شروط خودش فرصت داده بود تا نتانیاهو رژیم صهیونیستی را از ورطه سقوط نجات دهد، این شروط با مخالفت نتانیاهو روبرو شد و روز گذشته شاهد بودیم که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صورت رسمی از کابینه خارج شد.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا ادامه داد: البته نتانیاهو تمام تلاش خود را به کار گرفت که انسجام ظاهری دولت خود را حفظ کند، اما با استعفای «بنی گانتس» دو وزیر دیگر نیز استعفا دادند.

وی با بیان اینکه همبستگی و همراهی جبهه مقاومت با یکدیگر در دفاع از مردم مظلوم غزه روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: البته اتفاقات روی داده در کابینه رژیم صهیونیستی به صورتی نیست که این کابینه از حدنصاب خارج شود و دولت سقوط کند؛ اما روی هم رفته این قبیل اقدامات نشان‌ دهنده عمق اختلافات و شرایط بحرانی است که رژیم صهیونیستی با آن روبرو است. 

کارشناس مسائل غرب‌آسیا پیرامون آخرین وضعیت جنگ غزه نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد که با جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات یک تحول قابل توجهی در حوزه عملیاتی مقاومت علیه ارتش به گِل نشسته صهیونیستی به وجود خواهد آورد. اما همانگونه که از ماه‌های گذشته پیش‌بینی می‌شد برای آینده این جنگ یک تصویر روشن به جز سرنگونی دولت نتانیاهو و شکنندگی بیش از پیش در اصل رژیم صهیونیستی متصور نخواهد بود.

صدرالحسینی در ادامه به افزایش قابل توجه سطح تنش و درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به آمادگی بالای حزب‌الله لبنان و اظهارات سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر آمادگی همه‌جانبه رزمندگان مقاومت و در مقابل وجود خستگی میان نظامیان رژیم صهیونیستی و استعفای وزیر جنگ این رژیم و مشکلات داخلی مردم رژیم غاصب اشغالگر قدس وقوع جنگی تمام‌عیار متصور نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: البته با توجه به تصمیمات عصبی «بنیامین نتانیاهو» که به دلیل بن‌بست راهبردی است که او با آن روبرو است، احتمال اقدامات خارج از چارچوب‌های جنگ متعارف به مفهوم بمباران برخی از مناطق لبنان توسط هواپیما‌های رژیم صهیونیستی قابل تصور است.

صدرالحسینی در پایان گفت: البته حزب‌الله لبنان ثابت کرده است که در برابر هر حرکت وحشیانه و خصمانه رژیم صهیونیستی اقدامات مقابله به مثل بالاتری علیه یگان‌های نظامی و مناطق فلسطین اشغالی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار