سرلشکر صفوی:

درخشش شهید «صیاد شیرازی» در دفاع مقدس مرهون همراهی صبورانه همسر ایشان است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: تردیدی نیست که بدون همراهی مؤمنانه و صبورانه مرحومه حاجیه خانم عفت شجاع، سپهبد شهید صیاد شیرازی نمی‌توانست در دفاع مقدس بدرخشد.
کد خبر: ۶۷۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱ - 09June 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با حضور در منزل امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» درگذشت همسر فداکار ایشان را به فرزندان و خانواده آن فرمانده دلاور تسلیت گفت.

درخشش شهید «صیاد شیرازی» در دفاع مقدس مرهون همراهی صبورانه همسر ایشان است

سرلشکر صفوی در این دیدار اظهار داشت: بی تردید صبر و شکیبایی مثال‌زدنی آن بانوی وارسته در سختی‌ها و دشواری‌های ناشی از دوران جهاد و نقش‌آفرینی‌های شهید صیاد شیرازی در هشت سال دفاع مقدس و سپس مقطع بعد از شهادت او و همچنین تلاش و همت فاطمی در تربیت فرزندانی برومند ذخیره پر ثواب اخروی او خواهد بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به دوران نبرد در کردستان و دفاع مقدس که همرزم شهید صیاد شیرازی بود، خاطرنشان کرد: اینجانب از مقطع جنگ کردستان و پس از آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس به عنوان همرزم، شاهد تلاش ماندگار شهید صیاد شیرازی در پایه‌گذاری و بسترسازی وحدت میان ارتش و سپاه بودم و پیروزی‌های بزرگ دوران دفاع مقدس مانند عملیات طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس از آثار و پیامد‌های این هماهنگی بوده و تردیدی نیست که بدون همراهیِ مؤمنانه و صبورانه‌ی مرحومه مغفوره حاجیه خانم عفت شجاع، این شهید بزرگوار نمی‌توانست این‌چنین بدرخشد و تصویری جاودانه از یک فرمانده مؤمن، خردمند و شجاع را در آسمان قهرمانان ایران‌زمین ترسیم کند.

حاجیه خانم «عفت شجاع» همسر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست.

سپهبد شهید صیاد شیرازی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بود. فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، عضو شورای عالی دفاع ملی، معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل نیرو‌های مسلح و جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از جمله مسئولیت‌های شهید صیاد شیرازی بوده است. علی صیاد شیرازی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ مقابل منزلش به دست گروهک منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها