بلینکن در دیدار با السیسی:

اگر خواهان آتش‌بس هستید بر حماس فشار بیاورید!

وزیر امور خارجه امریکا که به قاهره سفر کرده است در دیدار با رئیس جمهور مصر مدعی شد تنها مانع پیش روی حصول آتش‌بس، حماس است.
کد خبر: ۶۷۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶ - 10June 2024

بلینکن در دیدار با السیسی: اگر خواهان آتش‌بس هستید بر حماس فشار بیاوریدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بر اهمیت هم‌افزایی تلاش‌های بین‌المللی برای از میان برداشتن موانع پیش روی ارسال کمک‌های انسانی به غزه و ضرورت پایان دادن به جنگ و ممانعت از گسترش دامنه آن تاکید کرد.

السیسی در دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا که به قاهره سفر کرده است، گفت: من با بلینکن بر سر افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا اتفاق‌نظر دارم.

در این دیدار که «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر هم حضور داشت، بلینکن اعلام کرد: تحقق آتش‌بس موجب فراهم شدن زمینه برای توقف دائم جنگ در غزه خواهد شد.

وی با بیان این ادعا که حماس تنها مانع پیش روی توافق آتش‌بس است، گفت: اگر خواهان آتش‌بس هستید بر حماس فشار بیاورید تا آن را قبول کند.

این اظهارات وزیر امور خارجه امریکا در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها تاکید کرده پیش از نابودی حماس و آزادسازی اسرا با هرگونه طرح پیشنهادی آتش‌بس مخالفت خواهد کرد.

بلینکن که کشورش علیرغم کشتارهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ارسال سلاح به این رژیم ادامه می‌دهد، در ادامه اظهار داشت: ما برای وارد کردن کمک‌های بیشتر به غزه فارغ از اینکه به توافق دست می‌یابیم یا نه، تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه امریکا تاکید کرد: این موضوع حائز اهمیت است که برای برنامه‌های مربوط به مرحله پساجنگ در غزه تلاش کنیم، بهترین راه برای بازگرداندن همه اسرا از جمله اسیران امریکایی، پذیرش آتش‌بس است.

این سخنان بلینکن در حالی مطرح می‌شود که گروه‌های فلسطینی بارها تاکید کرده‌اند که مرحله پساجنگ امری داخلی است و هیچ طرفی حق دخالت در آن را ندارد.

انتهای پیام/ 112

برچسب ها: امریکا ، غزه ، جنگ ، مصر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار