مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

حضور در انتخابات، همانند حضور در جبهه و نقطه درگیری با دشمن است

سردار «مطهری» گفت: جبهه یعنی نقطه درگیری نیروی خودی با دشمن؛ باید ببینیم نقطه درگیری امروز کجاست؟ همان­جا جبهه است و باید مطابق وصیت شهدا در جبهه حاضر شویم.
کد خبر: ۶۷۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴ - 11June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در پانردهمین گردهمایی رزمندگان و ایثارگران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که در شهرستان آرادان برگزار شد،اظهار داشت: در روایات ائمه علیهم السلام چهار بخش وظیفه برای مومن تعریف شده؛ وظایفی در برابر خدای متعال، وظایفی در برابر خود، وظایفی نسبت به سایر انسانها و وظایفی نسبت به دیگر مخلوقات؛ که از جمله وظایف اخیر، وظیفه در برابر منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه امروز برخی کشورهای منطقه با فروش منابع طبیعی، امنیت خود را تأمین می­کنند، گفت: کشور ما در زمان پهلوی همین وضعیت را داشت و به بهانه امنیت، نفت و گاز را با ارزانترین قیمت با کشورهای خارجی معامله می کرد. اما به برکت انقلاب اسلامی دیگر منابع طبیعی خرج خرید امنیت نمی شود و این، محصول ولایتمداری است.

مطهری با بیان این که ایران پس از انقلاب، منبع تولید فرهنگ و دادن درسهای فراموش نشدنی به نظام سلطه است ادامه داد: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا به یکی از مراکز بی نظیر انسان سازی و تولید هویت فرهنگی تبدیل شده که همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان گفت: رژیم صهیونیستی در اثر شکستهای داخلی، منطقه­ای و بین المللی دست به کارهای احمقانه­ای می­زند، که در نمونه جدید آن با خط دهی مستقیم آمریکا و حمله وحشیانه به نصیرات و قتل عام فلسطینیان به نام «عملیات جراحی» بنا داشتند به تدریج میان رزمندگان حماس و مردم فلسطین جدایی ایجاد کنند و مردم فلسطین را به دو دسته حامی حماس و مخالف حماس تقسیم کنند اما حماس از این نقشه دشمن مطلع شد و کاری شبیه طوفان الاقصی انجام داد که دشمن را بسیار عصبان کرد.

مطهری کوچ اجباری مردم فلسطین به مناطق مورد نظر اسرائیل را از دیگر اقدامات این رژیم برشمرد و افزود: طبق پیش بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رزیم غاصب هرگز پیروز نخواهد شد و در این دالان خودساخته که مکرر خودزنی می­کند به فنا خواهد رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین فرازهایی از وصیت نامه شهید «داور عموزاده» از شهدای منابع طبیعی استان، بیان داشت: متأسفانه با بی توجهی در بسیاری از محافل رسمی توسط مجریان و کارشناسان بیان می­شود که شهدا با انگیزه وطن پرستی جانشان را فدا کردند در صورتی که چنین نیست و اگر آنها با این انگیزه می­رفتند، هرگز شخصیت جهانی و الگو نمی شدند.

وی با بیان اینکه در وصیتنامه قریب به اتفاق شهدا به صراحت از اسلام، انقلاب، ولایت، امام حسین (ع)، امام زمان(عج)، کربلا و عاشورا به عنوان عامل و انگیزه حضورشان در جبهه یاد شده است، گفت: این موضوع  نشانه آن است که شهدا با چشم باز این راه را انتخاب کرده اند و همواره بر این باور بوده اند که این مسیر ادامه راه سیدالشهدا (ع) است، این نگرش والای شهدا و رزمندگان باعث حفظ کیان ایران عزیز هم شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه جنگ ترکیبی امروز، ابعاد امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، آموزشی، رسانه­ای و ... دارد، اظهار کرد: در عملیات «وعده صادق» قدرتهای جهانی و چند کشور منطقه پای کار بودند تا موشک های ملت ایران به اسرائیل و تل آویو اصابت نکند، اما ما در این زمینه پیروز شدیم و ثابت کردیم که کشور ما در امنیت و دفاع سرآمد است.

وی گفت: نوع نگرش، رفتار، سبک زندگی و خانواده از مواردی هستند که دشمن در جنگ شناختی برای آن برنامه دارد و ما باید هوشیارانه در این مسیر، گام برداریم.

مطهری با اشاره به وصیت شهید عموزاده که برادران را به حضور در جبهه وصیت کرده است گفت: جبهه یعنی نقطه درگیری نیروی خودی با دشمن؛ باید ببینیم نقطه درگیری امروز کجاست؟ همان­جا جبهه است و باید مطابق وصیت شهدا در جبهه حاضر شویم.

وی گفت:از جمله نقاط درگیری با دشمن در حوزه اجتماعی و سیاسی، انتخابات است و روز ۸ تیر روز حضور در این میدان است،دشمن عدم حضور ما را می خواهد ولی  به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور مردم در بدرقه پیکر شهید رئیسی یک حماسه بود و حماسه بعدی حضور در انتخابات است که همه ما وظیفه داریم تا اشاعه دهنده و اقامه کننده این حماسه باشیم و جبهه خودی را در این نقطه درگیری تقویت کنیم و حماسه ای تاریخی بیافرینیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه شهدا از امر نایب امام زمان اطاعت می­کردند، افزود: امروز اگر مطیع امر ولایت باشیم، به اذن الهی، ناشدنی­ها شدنی می شود، آن­چنان­که موسی(ع) و قومش در مخمصه میان لشکر فرعون و نیل خروشان، نه تنها غیرمنتظره نجات یافتند بلکه لشکر تا دندان مسلح فرعون، غرق شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها