رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

برگزاری یادواره شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود

«جاودان سیرت» گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و الگو پذیری جوانان و نوجوانان با سیره شهدا خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰ - 11June 2024
برگزاری یادواره شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در آیین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی (ره)، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی این افتخار را دارد که در راستای پربار کردن درخت تنومند انقلاب اسلامی،۱۶ شهید، ۲۱۲ رزمنده، ۲۷۸ جانباز را تقدیم نظام کرده است و ۱۰۸ فرزند شهید و ۲۹ آزاده در حال خدمت در دانشگاه هستند.
 
جاودان سیرت افزود: شهدای والامقامی که تقدیم انقلاب کردیم، این سرزمین را از وجود کفر پاک کردند تا ما در آسایش، امنیت و رفاه بتوانیم پیشرفت و به مسیرمان ادامه دهیم
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند، گفت: ایمان به خدا سبب می‌شود نگرش‌های محدود مادی ما تکمیل شود.
 
وی با بیان آیه‌ای از قرآن، پیکار در راه خدا و شهادت در راه خدا را یکی از والاترین ارزش‌های مقدس جامعه برشمرد و گفت: پشتوانه‌های دینی باعث می‌شود تکالیف سخت الهی را به راحتی انجام دهیم.
 
جاودان سیرت تصریح کرد: منبع بسیاری از تحلیل‌هایی که در جامعه صورت می‌گیرد نا آگاهی است لذا باید آگاهانه نسبت به واقعیت‌های موجود که در جامعه قرآنی وجود دارد توجه کنیم.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: شهادت حقیقت روشنی است که در راه خدا به خاطر هدف مقدس انجام می‌شود و شیرین‌ترین و زیباترین نوع مرگ، در راه خدا است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و الگو پذیری جوانان و نوجوانان با سیره شهدا خواهد شد. 
 
جاودان سیرت بیان داشت: دوشنبه‌های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی به تجلیل، تکریم و یاد شهدای بزرگوار اختصاص دارد و امیدواریم این مهم ادامه یابد و مورد لطف و عنایت شهدا قرار بگیریم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها