بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۷۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸ - 11June 2024

بیانیه/گرامیداشت هفته جهاد کشاورزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جهاد سازندگی نهادی است که در انقلاب به تدبیر حضرت امام خمینی (ره) تشکیل و در بستر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمر رسید. حدیث جهاد، حدیث انقلاب است و کارنامه سراسر جهاد و شهادت آن، نشان از تلاش و سخت­‌کوشی جهادگران دارد. دست پرتوان جهادگران، بذر انقلاب را در دل محرومترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه، یعنی روستاییان، کاشت و تیر آنان، قلب بزرگترین دشمنان را نشانه گرفت.

جهادگران گمنام و بی­‌نشان در عرصه­‌های تولید و نبرد تلاش کردند و شجاعانه در سخت­‌ترین شرایط، بزرگترین موانع را از سر راه انقلاب اسلامی برداشتند. آنان مخلصانه و با تمام وجود در جبهه‌های حق علیه باطل به یاری رزمندگان اسلام شتافتند و «سنگرسازان بی سنگر»  لقب گرفتند. جهاد سازندگی انسان‌­هایی را پرورش داد که قبل از شروع به سازندگی، شروع به جهاد نفس کردند و در راه آبادانی و عظمت کشور انقلابی خویش در راستای اهداف اسلامی، تمام سعی و تلاش خویش را به کار بستند و در این راه حتی از ایثار جان دریغ نورزیدند و خود را فدای مکتب خویش نمودند.

بعد از فرمان تاریخی امام خمینی در ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی جهت رفع محرومیت‌ها و تلاش برای آبادانی کشور، جهاد به منظور فراهم ساختن نهضتی همه جانبه در جهت مبارزه با فقر، اقدام به محرومیت‌زدایی، توسعه و عمران روستا‌ها و در یک کلام، حرکت در جهت استقلال و خودکفایی، از متن توده­‌های میلیونی مردم محروم و مستضعف نمود. رسالت اصلی جهادگران «ابلاغ پیام اسلام و انقلاب» و «کاشتن بذر استقلال و آبادانی در دل روستاها» بود. رهبرمعظم انقلاب در مورد تشکیل جهاد می‌فرمایند:... جهاد سازندگی یکی از پدیده­‌های بسیار زیبای این انقلاب است و واقعاً یک گل خوش رنگ و بو بر بدنه این نهاد روییده است که نه فقط کسانی را که با آن سر و کار دارند سرمست می­‌کند بلکه این درخت را زینت می­‌دهد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر استان در دفاع مقدس، تأسیس این نهاد مقدس را تبریک گفته و آرزوی توفیق روزافزون همگان و به ویژه مسئولان این نهاد را در تحقق فرمان ارزشمند امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در تأسیس این نهاد را از خداوند متعال مسئلت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار