مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

عملکرد بهداری جنگ استان سمنان تدوین و مستندسازی می‌شود

سردار «مطهری» گفت: بهداشت و درمان استان سمنان نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشته‌اند که ضرورت دارد برای حفظ و انتقال ارزش‌های والای آنان به نسل‌های امروزی و آینده، عملکرد بهداری جنگ جمع آوری، تدوین و مستندسازی شود.
کد خبر: ۶۷۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶ - 11June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار پاسدار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با سرهنگ «جعفر دیابی» معاون بهداشت و درمان سپاه استان سمنان اظهار داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دو مأموریت مهم ما است و همه باید در جهت تبیین و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه تلاش کنم.

وی ادامه داد: بهداشت و درمان استان سمنان نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشته اند، که ضرورت دارد برای حفظ و انتقال ارزش‌های والای آنان و فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های امروزی و آینده، عملکرد بهداری جنگ جمع آوری، تدوین و مستندسازی شوند.

مطهری گفت: تلاش شود تمامی اسناد، مدارک،خاطره و وصیت نامه شهدا بهداشت و درمان، تاریخ شفاهی جانبازان، ایثارگران و آزادگان و رزمندگان استان و کارنامه عملیاتی بهداری در جنگ جمع آوری و در قالب‌های مختلف ادبی و هنری از جمله کتاب و مستند مورد بهره برداری قرار گیرد و به جامعه ارائه شود.

این مسئول ادامه داد: برای تدوین نقش بهداری جنگ استان باید دستگاه‌های مرتبط و دانشگاه‌ها هم افزایی و تعامل بیش از پیش در راستای تحقق این مهم  داشته باشند.

مطهری متذکر شد: هر کدام از رزمندگان دوران هشت ساله دفاع مقدس خاطرات تلخ وشیرینی را به یاد دارند و هر کدام از آنها مشق مقاومت برای نسل امروز است که با راه انداری محفل تخصصی خاطرات بهداری جنگ می‌توانیم رشادت‌های دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و آینده یادآور شد.

سرهنگ «جعفر دیابی» در این دیدار گفت: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم چرا که آنها نشان دهنده مسیر و راه درست برای ما هستند.

وی با بیان این که تکمیل و جمع آوری خاطرات رزمندگان و ایثارگران بسیار مهم است افزود: اسناد و مدارک و خاطرات رزمندگان بهداشت و درمان تا زمانی که در بین ما حضور دارند، برای انتقال آیندگان ثبت و ضبط شود.

دیابی متذکر شد: بهداشت و درمان ما در دوران هشت ساله دفاع مقدس کار‌های بزرگی انجام داده‌اند و بایدحماسه‌های بزرگ جامعه بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس با تولیدات فرهنگی و هنری ماندگار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار