سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

گمرک در افزایش تراز اقتصادی نقش موثری دارد

نوری‌زاده گفت: گمرک سازمانی تخصصی است و در رشد و افزایش تراز اقتصادی استان، علی‌الخصوص در مرزها به عنوان گلوگاه اقتصادی نقش حیاتی دارد.
کد خبر: ۶۷۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸ - 11June 2024

گمرک در افزایش تراز اقتصادی نقش موثری داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «حسن نوری‌زاده» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با حضور در ستاد نظارت گمرکات استان با «جواد جعفری» ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک مشهد دیدار و گفت‌گو کرد.

نوری‌زاده در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد مثبت گمرکات خراسان رضوی در افزایش صادرات اظهار داشت: گمرک سازمانی تخصصی است و در رشد و افزایش تراز اقتصادی استان، علی‌الخصوص در مرز‌ها به عنوان گلوگاه اقتصادی نقش حیاتی دارد.

وی در ادامه اصلاح زیرساخت‌ها در جهت ساماندهی مرز‌ها را بعنوان اولویت اصلی و مهم بخش اقتصادی استانداری عنوان کرد و هماهنگی همه دستگاه‌های نظارتی و تخصصی در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های جامع مرزی را ضروری دانست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه ضمن اشاره به اینکه تصمیم‌گیری‌های اقتصادی بر پایه اطلاعات و آمار صحیح امکان‌پذیر است، بر همکاری همه دستگاه‌های اقتصادی استان در ارائه اطلاعات آماری و پیشنهادات تخصصی در جهت توسعه اقتصادی استان تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار جعفری در سخنانی با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی صادرات در دوماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مراحل روند تشریفات گمرکی در رویه‌های مختلف در گمرکات استان را تشریح کرد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیرکل گمرک مشهد ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص ترخیص کالا و مواد اولیه به دو مشکل عمده واحد‌های تولیدی استان اشاره کرد و گفت: عدم رویت ثبت سفارش در سامانه‌های گمرکی، مهلت کوتاه ثبت سفارش و زمان‌بر بودن تخصیص ارز از سوی بانک مرزی از مهمترین مشکلاتی است که گریبان‌گیر شرکت‌های تولیدی است.

وی تصریح کرد: گمرکات استان خراسان رضوی در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی استان و رفع موانع تولید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تسهیلات و تمهیداتی از جمله اخذ ضمانتنامه‌های بانکی، تسهیلات استفاده از انبار‌های اختصاصی، ایجاد زون اختصاصی جهت واحد‌های تولیدی و ترخیص کالای وارداتی درصدی ارائه شده است که همین امر موجبات جذب و افزایش صادرات از گمرکات استان شده است.

در پایان این دیدار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از گمرک مشهد بازدید و با همکاران، کارگزاران، حق‌العمل‌کاران گمرکی و ارباب رجوع دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار