مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ثبت خاطرات بانوان انقلابی گام مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت الاسلام «لقمانپور» گفت: ثبت خاطرات بانوان انقلابی گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۷۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ - 11June 2024

نقش موثر همسر شهید صیاد شیرازی در کسب توفیقات الهی آن فرمانده سلحشورحجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با عرض تسلیت درگذشت بانوی انقلابی «فاطمه شجاع» همسر سپهبد شهید صیادشیرازی اظهار داشت: بی‌شک توفیقات مردان بزرگ و جریان ساز در جریان رتق و فتق امور کشوری و نظامی و... مرهون حضور و پشتیبانی بانوان متعهد است.

وی افزود: بانوان انقلابی از دیرباز، زینب‌وار با درک شرایط حساس انقلاب و کشور، همسرانشان را در کشاکش روزگار و تقابل با نظام سلطه همراهی کرده و مسیر عاشورایی انقلاب اسلامی را با حمایت‌های بی دریغ خود، هموار کرده اند.

لقمانپور با اشاره به برخی خصایص و فضایل سپهبد شهید صیاد شیرازی ادامه داد: آن شهید والامقام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با حضرت امام (ره)، شهید بهشتی و دیگر شهدا ارتباط داشت و در دوران دفاع مقدس نیز به لحاظ شخصیت معنوی، مورد لطف و مرحمت و عنایت عالمان بزرگواری همچون مرحوم آیت الله بهاءالدینی قرار گرفت.

این مسئول متذکر شد: نقطه اوج دلاوری و سلحشوری شهید صیاد شیرازی اجرای عملیات موفق مرصاد بود که طی آن، منافقین در عملیات فروغ جاویدان خود، به گل نشستند و مضمحل شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم ادامه داد: آن شهید والامقام مزد مجاهدت‌های ارزشمند و خالصانه و بی دریغ خود در مسیر تقویت نظام و انقلاب اسلامی را که همانا شهادت در راه خدا بود، با ترور ناجوانمردانه بدست منافقین شقی و کوردل بود گرفت و به جمع افلاکیان پیوست.

وی با اشاره به شخصیت چندبعدی و انس شهید صیادشیرازی در کنار مسائل نظامی، با قشر‌های مختلف مردم و محافل معنوی همچون دعای کمیل و... عنوان کرد: امتیاز دیگر شخصیت شهید صیاد شیرازی اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر پیکر مطهر ایشان و عبارات گهربار معظم له در مورد آن شهید والامقام بود که برای همیشه، بر تارک فضایل شهید صیادشیرازی می‌درخشد.

لقمانپور تصریح کرد: در همه این نقاط درخشان سپهر زندگی شهید صیاد شیرازی، نقش مهم و اثربخش همسر آن شهید بزرگوار به عنوان پشتوانه زندگی سیاسی، نظامی و اجتماعی وی کاملا مشهود است و از این رو، ثبت خاطرات بانوان انقلابی گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار