دبیر جامعه مبلغین تهران:

آیت الله رئیسی شهید جماهیر است

حجت‌الاسلام «اديب یزدی» گفت: آیت الله رئیسی فقط شهید جمهور نبود، بلکه شهید جماهیر است چون بعد از شهادت وی بسیاری از کشورها از جمله پاکستان، ترکیه، عراق و حتی کشور هند که ۸ الی ۹ درصد آن بیشتر مسلمان نیستند عزای عمومی اعلام کردند.
کد خبر: ۶۷۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ - 11June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آئین یادبود و گرامیداشت خادم‌الرضا(ع)، رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان با حضور حجت‌الاسلام «مرتضی اديب یزدی» دبیر جامعه مبلغین تهران، حجت‌الاسلام حاج آقا «حسینی» امام جمعه محمدیه، فرماندار البرز، مسئولان شهری و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر محمدیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: انسان‌ها باید وقتشان را صرف حقایق تاریخی و دریافت پیام‌هایی که در وقایع تاریخی خدای تعالی، پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع) که استوانه‌های عالم خلقت هستند، برای ما فرستاده‌اند، نمایند؛ همان گونه که امام عزیز پیام‌های تاریخ را فرا گرفتند و آن را درک نمودند.

حجت الاسلام ادیب یزدی افزود: مهمترین حادثه نظامی زمان پیامبر اکرم قطعاً جنگ احد است به قدری این واقعه نظامی مسئله‌دار است که ریشه‌های جنگ کربلا، جمل، نهروان و صفین را در جنگ احد باید جستجو کرد و خوش به سعادت کسانی که مسئله‌های تاریخی را بررسی می‌کنند؛ زیرا پیامبر اکرم (ص) توصیه کرده‌اند "کسی که تاریخ را برای مومن بیان کند گویا او را زنده کرده است."

دبیر جامعه مبلغین تهران عنوان کرد: مقام معظم رهبری یک تاریخ دان کم نظیرند و تسلط عجیبی به تاریخ دارند که به خوبی در آثار قلمی و در بیانات ایشان مشهود است و در طی این مدت کشور را به خوبی و با درایت اداره نموده‌اند که گویا امام راحل در قالب شخصیت بی‌نظیر دیگری حی و زنده است.

وی ادامه داد: مسائل دوران رهبری مقام معظم رهبری حتی از زمان امام راحل هم بیشتر است اما ایشان در کمال فراست، درایت، توکل و اخلاصی که دارند کشور را در شرایط ویژه و خاصی به گونه‌ای اداره می‌کنند که دنیا در مقابل عزت و عظمت انقلاب تمکین کرده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی بیان داشت: ایشان فقط شهید جمهور نبود، بلکه شهید جماهیر است چون بعد از شهادت وی بسیاری از کشورها از جمله پاکستان، ترکیه، عراق و حتی کشور هند که ۸ الی ۹ درصد آن بیشتر مسلمان نیستند عزای عمومی اعلام کردند.

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: شهید جماهیر؛ فاضل، باسواد، کاربلد و تا جایی که قانون اجازه می‌داد هر کاری که از دستشان برمی‌آمد برای حل مشکلات مردم انجام می‌داد.

دبیر جامعه مبلغین تهران افزود: تمام حقیقت ما منبعث از ولایت است و شهید آیت الله رئیسی حقیقت ولایت را دریافت و الزامات شرعی و عقلی ایشان را ملزم کرد که مسیری جز تبعیت از ولایت فقیه نیست و مهم‌ترین ویژگی ایشان ولایت مداریشان بود و با وجود مناصب متعددی که داشتند در تمام دوران مسئولیت خود روش و مشی طلبگی خود را حفظ نموده و فریفته ظواهر و مقام‌های دنیوی نشدند و در طی این ۳۳ ماه خدمت در منصب ریاست جمهوری ۷۰ هزار کیلومتر را برای حل مشکلات مردم طی نموده و تا آخر پاک و ساده زیستند.

وی در پایان ابراز داشت: ارزش‌های الهی نباید کمرنگ شود و به مرور ایام مشی و روش خود را عوض کنیم؛ زیرا اهداف و روش پیامبر (ص) و معصومین ( ع) مشخص و عیان است و کسانی که می‌خواهند عهده‌دار منصب ریاست جمهوری نه تنها در این دوره بلکه در تمامی دوره‌ها شوند باید ملاک و معیارشان خدمت به مردم باشد و مشی و روش شهید آیت الله رئیسی را در پیش گرفته و به پست و مقام‌ها غره و فریفته نشوند؛ زیرا مردم ما قدردان کسانی هستند که خادم واقعی مردم باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار