پشت‌پرده طرح سه مرحله‌ای بایدن برای آتش‌بس در غزه

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس در غزه پیش از آن‌که زمینه‌ای برای نجات جان مردم مظلوم و بی‌گناه غزه باشد، تلاشی برای نجات رژیم صهیونیستی از شکست قطعی در جنگ غزه و خلق موقعیتی برای جلوگیری از فروپاشی کابینه نتانیاهو است.
کد خبر: ۶۷۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 12June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: آمریکا روز دوشنبه قطعنامه پیشنهادی خود را برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا به سازمان ملل متحد ارائه داد که با استقبال اعضای شورای امنیت روبه‌رو شد و با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممتنع (روسیه) و بدون هیچ رای مخالفی به تصویب رسید.

قطعنامه‌ای برای نجات رژیم صهیونیستی

نکته بسیار مهمی که در جریان تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا باید به آن توجه کرد این است که این قطعنامه با هدف نجات جان فلسطینیان و مردم غزه از کشته شدن به دست رژیم صهیونیستی پیشنهاد و در نهایت تصویب نشده است، بلکه مقامات آمریکایی و سران کاخ سفید با مشاهده تعمیق بحران‌های داخلی و خارجی این رژیم اشغالگر و نامشروع، به منظور نجات «اسرائیل» از سقوط و نابودی نسبت به پیشنهاد و ارائه این قطعنامه اقدام کردند.

شاهد این مدعی هم سابقه ایالات متحده آمریکا در وتوی قطعنامه‌های پیشنهادی کشورهای مختلف در سازمان ملل متحد است. بر همین اساس هم اگر به آمار موجود پیرامون وتوی قطعنامه‌های صادر شده در این نهاد بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی نگاهی کلی بیاندازیم، مشاهده می‌کنیم که آمریکا تا امروز ۵۳ قطعنامه علیه «اسرائیل» را وتو کرده است.

بر همین اساس و با توجه به بحران‌های فزآینده‌ای که رژیم صهیونیستی در داخل و خارج از سرزمین‌های فلسطین اشغالی با آنها دست به گریبان است؛ این‌گونه می‌توان نتیجه گرفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا، فقط یک کارکرد دارد و آن نجات «اسرائیل» از فروپاشی است. ضمن اینکه ارائه این قطعنامه پیشنهادی توسط آمریکا به سازمان ملل با توجه به سابقه طولانی که صدور این قطعنامه‌ها دارد اقدامی بی‌اثر و غیرمفید محسوب می‌شود.

البته در بی‌اثر بودن و غیر مفید بودن قطعنامه‌هایی که توسط سازمان ملل متحد صادر می‌شود، همین بس که هیچ‌کدام از قطعنامه‌هایی که تا امروز صادر شده و یا به تصویب رسیده است کوچکترین اثر و کمکی به مردم مظلوم و رنجدیده فلسطین نکرده تا هرچند اندک بتوانند از زیر بار و فشار تجاوزات و ظلم و ستم رژیم صهیونیستی رهایی پیدا کنند.

از طرف دیگر موضوعی که بی‌اثر و غیر مفید بودن قطعنامه‌های صادر شده توسط سازمان ملل متحد را تائید می‌کند، بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به تمامی قطعنامه‌های صادر شده توسط سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و تداوم کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان است.

در حقیقت باید گفت که اگر قصد و نیت ایالات متحده آمریکا از صدور قطعنامه برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا درست و صادقانه بود، تا امروز نباید شاهد پیشنهاد و صدور چندین و چند باره قطعنامه‌های بی‌خاصیت و بی‌اثر علیه رژیم صهیونیستی و در دفاع از فلسطینیان می‌بودیم؛ امری که خود به روشنی نشان می‌دهد تمامی این اقدامات و فعالیت‌ها، نمایشی بیش نیست.

در پایان نکته مهم دیگری که هرگز نباید آن را از نظرها دور داشت کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین به خصوص مردم غزه و رفح با سلاح‌ها و تسلیحات اهدایی آمریکا به رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر و متجاوز آن است. در واقع در این زمینه باید آمریکا را به‌عنوان شریک جرم تمامی شرارت‌ها و کشتارهای نامشروع و کودک‌کش دانست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها