طرح ملی «رویش امید» در کرمان رونمایی شد

طرح ملی «رویش امید» درمان زوج‌های نابارور در کرمان رونمایی شد و به‌صورت رسمی از شنبه ۲۶ خردادماه در کرمان و از اول مردادماه امسال در سایر استان‌ها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۷۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷ - 11June 2024

طرح ملی «رویش امید» در کرمان رونمایی شد

به گزارش  دفاع پرس از کرمان، طرح ملی «رویش امید» درمان زوج‌های نابارور، ظهر امروز، ۲۲ خردادماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور، مدیرعامل بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین کشور و مسئولان استانی در کرمان رونمایی شد.
 
«عیسی مالمیر» مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور در جریان این مراسم علت انتخاب کرمان برای شروع این طرح را پیشرو بودن این استان در فعالیت‌های جوانی جمعیت دانست و گفت: همه مراکز درمانی استان کرمان برای این امر هماهنگ هستند و اداره‌کل بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اجرای این طرح همکاری دارند.
 
وی با بیان اینکه تعداد زوج‌های نابارور در کشور سه‌و‌نیم میلیون زوج است که از این تعداد ۳۰ هزار زوج مربوط به کرمان است و زوج‌های نابارور کرمان با مراجعه به شعب مؤسسه و یا نزدیکترین پایگاه بسیج می‌توانند از خدمات رایگان بهره‌مند شوند، افزود: این موضوع از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ با حمایت نقدی از زوج‌های نابارور انجام می‌شد اما پس از آن، حمایت بیمه‌ای انجام می‌شود. از ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار زوج تحت درمان قرار گرفتند و بیش از هزار زوج صاحب فرزند شدند که در میان آنان از دو قلو تا چهارقلو وجود دارد.
 
مالمیر با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج مساجد و محلات برای فراگیری طرح «رویش امید»، اظهار کرد: این طرح به‌صورت رسمی از شنبه ۲۶ خردادماه در کرمان و از اول مردادماه در سایر استان‌ها اجرا می‌شود.
 
سردار سرتیپ پاسدار «حمیدرضا تقی‌زاده» نیز ضمن تشکر از اقدامات مسئولان کرمان در حوزه جوانی جمعیت، گفت: در بسیج، قرارگاه ویژه‌ و چندین کارگروه تشکیل شده و در استان‌ها فرماندهان سپاه کار را پیگیری می‌کنند؛ هر چند که بسیج کمک کار است و در این موضوع تولیت و محوریت ندارد.
 
وی با اشاره به اهداف امنیتی آمریکا برای کاهش جمعیت ایران اظهار کرد: کاهش جمعیت در کشور پایه فرهنگی و اجتماعی دارد اما تبعات آن امنیتی، اقتصادی و سیاسی است زیرا هر اتفاقی در کشور با اتکاء به جمعیت جوان رقم می‌خورد. وضعیت جوانی جمعیت دچار اخلال شده و در مدت باقیمانده تا بسته شدن پنجره جمعیتی تنها یک راه وجود دارد. این راه کمک به درمان زوج‌های نابارور است که تنها اقدام سریع و زودبازده است و کار فرهنگی و انگیزشی لازم ندارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار