امام جمعه اصفهان:

مجموعه تخت فولاد، تفرجگاه معنوی مردم باشد

آیت الله «طباطبایی‌نژاد» گفت: تخت فولاد، تفرجگاه معنوی اصفهان است و از نقاط مختلف ایران و جهان گردشگر حضور می‌یابد، لذا نیاز به تامین زیرساخت و رفاه، فضاسازی و نورپردازی مناسب دارد و باید بودجه صرف رفاه زائر شود.
کد خبر: ۶۷۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹ - 12June 2024

مجموعه تخت فولاد، تفرجگاه معنوی مردم باشدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیران مجموعه تخت فولاد اصفهان، اظهار داشت: تخت فولاد تنها متعلق به اصفهان نیست، بلکه به جهان اسلام تعلق دارد و رهبر معظم انقلاب نیز تخت فولاد را دومین قبرستان بزرگ شیعه می‌دانند، این به آن معنا است که مجموعه تخت فولاد یک مجموعه ملی است.

وی افزود: بزرگانی در این منطقه دفن هستند که بر همه مسلمین منت دارند و بخشی از مسلمانی ما به دلیل وجود همین انسان‌ها بوده و چراغ راه همه ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان حدیثی از رسول خدا (ص) در خصوص جایگاه علما گفت: پیامبر اسلام فرمودند "مَثَل عالمان، مثل ستارگان آسمان است که در تاریکى هاى دشت و دریا به وسیله آنها راهیابى مى شود و هرگاه ستارگان ناپدید شوند، راهْ بلد‌ها در آستانه گم کردن راه قرار مى گیرند. "زیرا در هر دوره‌ای نیاز به هدایت دین است و اگر علما نبودند امروز تکلیف خود را در برابر آمریکا و اسراییل نمی‌دانستیم.  

وی اضافه کرد: مرگ علما پایان آنها نیست، زیرا آنها بر ما منت دارند و هر چه داریم از آنها است و نعمتی برای همه محسوب می‌شوند.  

امام جمعه اصفهان تبعید امام رضا (ع) به خراسان را زمینه حضور و بهره گیری بیشتر از علما و بزرگان دین در ایران عنوان کرد و ادامه داد: اگر حضرت در مدینه می‌ماندند ایران امروز چیزی نداشت و لذا گاهی خداوند کار خود را این گونه پیش می‌برد.  

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که باید مجموعه تخت فولاد، تفرجگاه معنوی مردم باشد تصریح کرد: تخت فولاد، تفرجگاه معنوی اصفهان است و از نقاط مختلف ایران و جهان گردشگر حضور می‌یابد، لذا نیاز به تامین زیرساخت و رفاه، فضاسازی و نورپردازی مناسب دارد و باید بودجه صرف رفاه زائر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار