مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

شمار خانه‌های هلال زنجان به 260 باب رسید

«هاشمی» گفت: با افتتاح خانه هلال گروه جهادی شهید «شاطری» در زنجان، شمار این خانه‌ها در استان به 260 باب افزایش یافت.
کد خبر: ۶۷۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷ - 12June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «حکمت‌الله هاشمی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز در جریان راه‌اندازی خانه هلال گروه جهادی شهید شاطری زنجان اظهار داشت: افتتاح خانه هلال با توجه به وظایفی که برعهده داریم و اهدافی که در گروه جهادی وجود دارد موجب هم‌افزایی قوی در ارائه خدمات به هموطنان می‌شود.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر ظرفيت بسیار قوی دارد، ظرفیت مردمی، تجهیزات و امکاناتی که موجود است می‌تواند  اهداف گروه جهادی را محقق کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، یکی از وظایف خانه‌های هلال را آگاهی بخشی به هموطنان دانست و گفت: این آگاهی با ارائه آموزش‌ مخاطرات، امداد ونجات و کمک‌های اولیه برای نجات جان انسان‌ها انجام می شود.

هاشمی عنوان کرد: اگر این آموزش‌ها را فقط به عنوان یک وظیفه در خانه های هلال لحاظ و اعضا را آموزش دهیم رسالت را در حوزه آگاهی بخشی و شناخت هموطنان محقق کرده‌ایم.

وی افزود: به حتم در حوادث می توانند در حوادث احتمالی اقدامات موثر و عملی را انجام داده و هزینه های درمانی و خسارت های جانی و مالی کاهش یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ارزشمندترین مسئله که خداوند متعال بر آن تاکید دارند، نجات جان انسانهاست و نجات جان یک نفر به منزله نجات جان بشریت است و برای تحقق اهداف باید از این آیه ارزشمند تاسی بگیریم.

هاشمی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر آموزش های فراتری را در این مناطق کم برخوردار ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در خانه های هلال، وظایف جمعیت هلال‌احمر را در حوزه درمان، توانبخشی، آموزشی و حمایتی محقق می کنیم و در جامعه خدمات ارائه هستیم.

وی بیان داشت: همچنین جمعیت هلال احمر در خانه های هلال از بین اقشاری که تحت پوشش گروه جهادی شهید شاطری هستند، جوانان را آموزش و سازماندهی می‌کنیم تا در اهداف هلال‌احمر از توانمدی آنها استفاده شود و همچنین کارآفرینی نیز انجام خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پس از تلاش و پیگیری های مستمر اتفاقات بسیار خوبی در مولد سازی و ساخت و تجهیز پایگاه ها اتفاق افتاده است.

هاشمی ادامه داد: در شهرستان خدابنده مجوز مولدسازی بعد از پیگیری‌های خیلی زیاد اخذ شد و این مولدسازی موجب بوجود آمدن درآمد پایدار می‌شود.

این مسئول افزود: از این طریق می‌توانیم در تمامی حوزه‌ها خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه دهیم و پیگیر این هستیم که بتوانیم تعداد زیادی از جامعه هدف را تحت پوشش خدمات جمعیت هلال احمر از قبیل خدمات آموزشی، درمانی، معیشتی و سایر مواردی که جزو وظایف ذاتی و حقوق عامه  است و با توجه به اینکه شعار هلال احمر مهربانی و بشردوستی است،‌ قرار دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان بیان داشت: در هلال‌احمر هر زمانی که بخواهید به واسطه مسئولیت و امکاناتی که داریم بخشی از نیاز های گروه جهادی شهید شاطری را محقق می‌کنیم.

در پایان این مراسم تیم گروه جهادی شهید شاطری از پروژه عمرانی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در دست ساخت در آزادراه زنجان – تبریز بازدید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار