مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

۳۷ نقطه از استان آذربایجان غربی مزین به وجود شهدای گمنام است

سردار «وحیدی» گفت: در حال حاضر استان آذربایجان غربی افتخار میزبانی از پیکر مطهر ۷۳ شهید گمنام در ۳۷ نقطه از استان را داراست.
کد خبر: ۶۷۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸ - 12June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی امروز (چهارشنبه) در اولین جلسه کمیته استانی شهدای گمنام که در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس ارومیه برگزار شد اظهار داشت: جایگاه شهدا بسیار رفیع و بلند مرتبه است بطوری که طبق آیات و روایات شهدا زنده اند و در نزد خدا می‌توانند شفاعت کننده باشند.

وی گفت: ۳۷ نقطه از استان آذربایجان غربی مزین به وجود ۷۳ شهید گمنام است که مرکز ثقل فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان هستند.

سردار وحیدی افزود: سازمان‌ها و هر نهادی که درخواست میزبانی از شهدای گمنام را دارند بدانند شهدا منشا معنویت و برکت آن مجموعه هستند و باید امورات مرتبط به درخواست این شهیدان را از ابتدا تا مراحل پایانی با جدیت پیگیر باشند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی تصریح کرد: لذا تا آخر آبان ماه سال جاری نیز می‌بایست مراحل ساخت المان و محل تدفین شهدای گمنام که درخواست شده به پایان رسیده باشند.

در ادامه «افشین سیمین مرام» معاون مهندسی و امور یادمان‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تدفین شهدای گمنام و احداث یادمان‌های مربوطه در استان آذربایجان غربی، اشاره‌ای به پیشینه موضوع ارائه درخواست‌ها و بررسی و تعیین جانمایی و تخصیص پیکر مطهر شهدا، تشییع و تدفین و سایر امورات مرتبط ارائه داده و همچنین شرح وظایف کمیته استانی را تشریح کرد.

در پایان اعضای کمیته در خصوص موارد طرح‌شده تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها