بلینکن:

پاسخ حماس را دریافت کردیم

وزیر خارجه آمریکا با بیان «پاسخ حماس درباره طرح بایدن را دریافت کردیم» گفت: حماس خواستار تغییراتی شده است که امکان پذیرش آن وجود دارد.
کد خبر: ۶۷۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳ - 12June 2024

پاسخ حماس را دریافت کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با همتای قطری خود در دوحه گفت: قطر بیش از ۴۰۰ هزار تُن کمک به غزه فرستاده است. 

وی افزود: قطر شریک خستگی‌ناپذیر در میانجیگری برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و مبادله گروگانهاست.

بلینکن مدعی شد: حماس می‌تواند با یک کلمه پاسخ دهد و آن پذیرفتن پیشنهاد رئیس جمهور بایدن است، زیرا این توافق به‌نفع همه طرفهاست!

وی اضافه کرد: پاسخ حماس به توافق را شب گذشته دریافت کردیم، در این پاسخ، برخی تغییرات خواسته شده است که می‌توان آن را قبول کرد.

بلینکن بیان داشت: باید طرحی برای روز پس از جنگ در غزه داشته باشیم.

وی در اشاره به توطئه مشترک آمریکایی صهیونیستی و سازش‌کاران عرب علیه مقاومت فلسطین ادعا کرد که آینده منطقه هرگز بستگی به جنبش حماس نخواهد داشت.

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم در این کنفرانس گفت: پاسخ گروه‌های فلسطینی درباره طرح آتش‌بس را با وزیر خارجه آمریکا بررسی کردیم.

این مسئول افزود: از قطعنامه شورای امنیت که خواهان آتش‌بس در غزه شده است، استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: به‌همراه دیگر میانجیگران به نزدیک کردن دیدگاه‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و مبادله اسیران و گروگان‌ها پایبند هستیم.

وی تأکید کرد: در شرایط حساسی برای دستیابی به توافقی که تنش در منطقه را کاهش دهد، به‌سر می‌بریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: امریکا ، غزه ، حماس ، آتش بس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار