مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

حقیقت زنده دفاع مقدس با تولید مستند و آثار مکتوب تبیین می‌شود

سردار «کوشکی» با اشاره به تولید مستند و آثار مکتوب از رزمندگان، فرماندهان و ایثارگران استان فارس دفاع مقدس، گفت: حقیقت زنده در دفاع مقدس با تولید مستند و آثار مکتوب تبیین می‌شود.
کد خبر: ۶۷۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷ - 12June 2024

حقیقت زنده دفاع مقدس با تولید مستند و آثار مکتوب تبیین می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، ویژه برنامه گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد سازندگی با حضور سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، «مجتبی دهقان پور» مدیرکل جهاد کشاورزی استان، «عبدالرحمن جزایری» فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی فارس در دفاع مقدس، «احمد پهلوانیان» مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و جمعی از سنگر سازان بی سنگر استان امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد در سالن شهید سلیمانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد.

سردار کوشکی در این نشست با اشاره به وظیفه ایثارگران پس از دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: ایثاگران باید خود احیاگری را انجام دهند بدین معنی که منویات رهبر معظم انقلاب را مبنی بر ۳ کلید واژه نگذارید دفاع مقدس دچار فراموشی و تحریف شود، را عمل کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به رزمندگان و ایثارگران می‌فرمایند که «اگر شما روایت نکنید، دشمن جای شهید و جلاد را تغییر می‌دهد» بنابراین باید ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس را به عنوان یکی از وظایف مهم تلقی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه به همت ایثارگران، ۸ تاریخ شفاهی از رزمندگان جهاد سازندگی استان فارس به ثبت رسیده است، گفت: ثبت خاطرات شفاهی و چاپ کتاب رزمندگان دفاع مقدس موجب احیای سبک و زندگی شهدا می‌شود.

سردار کوشکی از تولید مستند از شهدا و رزمندگان شاخص‌های دفاع مقدس فارس خبر داد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۷ مستند از فرماندهان شاخص دفاع مقدس فارس در حال تولید است یا منتشر شده که امروز شاهد رونمایی از مستند «رسم جهاد» روایتی از زندگی «عبدالرحمن جزایری» فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی فارس در دفاع مقدس توسط صدا و سیمای مرکز فارس هستیم.

وی تصریح کرد: ۲۴ مستند از سرگذشت ایثارگران، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس استان فارس در دستور کار قرار دارد تا بخشی حقیقت زنده دفاع مقدس را بتوانیم تبیین کنیم. 

در پایان این مراسم از دو کتاب «خاکریز در طوفان» و «روایت درد و درمان» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها