دفاع پرس از شهدای جهادگر مدافع حرم روایت می‌کند؛

از جهادگری در مناطق محروم تا جهاد در سوریه

تعدادی از شهدایی که امروز نامشان در دفتر مدافعان حرم حضرت زینب(س) نوشته شده از همان جهادگران بسیجی هستند که از سال‌هایی نه چندان دور راه خدمت به محرومان را در پیش گرفتند.
کد خبر: ۶۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ - 31January 2016

از جهادگری در مناطق محروم تا جهاد در سوریه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آن زمان که امام دلها صحبت از یاران در گهوارهاش کرده بود کمتر کسی فکر میکرد که سالها پس از پیروزی انقلاب جنگی سرنوشت ساز معادلات منطقهای را بیش از پیش برهم بزند و صدامی که به خیال خام خود با حمایت مستکبرین قصد دستیابی به ایران را داشت در گودالی که خود کنده بود، بیافتاد.

همان روزها یاران بیست و چند سالهی خمینی با عشق و علم پا به میدان جهاد گذاشتند و حماسهای 8 ساله را خلق کردند که تا پایان تاریخ منبع و منشا اثر خواهد بود. حماسهی 8 سالهی جوانان مرز بوم دهان به دهان و گوش به گوش تا زمان حال رسید. تصویر تاریخ دفاع مقدس از زبان پدرانی که در سالهای جنگ حاضر بودند روایت شد و شهدای گمنام یکی پس از دیگری به شهرهایشان برگشتند.

آرمان شکل گرفته در ذهن جوانان نسل سوم انقلاب همانهایی که نه انقلاب را دیده بودند و نه تصویر واضحی از جنگ داشتند و تنها دفاع مقدس پدرانشان را از قاب تلویزیون و روایت شاهدان شنیده بودند امروز پس از گذشت سی و چند سال از انقلاب دوباره جوانه زده است.

فرزندان کوچک دیروز، امروز در بستری که شهدا برای آنها فراهم کردند در زمینههای مختلف مشغول فعالیت هستند. جهادی که دیروز در دفاع از کشور معنا پیدا میکرد امروز در جهادی برای از بین بردن فقر و محرومیت خود را نشان داده است. بچههای جهادی نمونهی بی نظیری از رهروان مکتب شهدا هستند که اگرچه در میدان جنگ حضور ندارند اما حضورشان در عرصه علمی و فرهنگی و محرومیت زدایی کشور به چشم میخورد.

جهادگرانی که اغلب در قالب گروههای جهادی به مناطق محروم سفر میکنند تا با شناسایی کمبودهای این مناطق روزنه امیدی را در دل ساکنان آن روشن کنند.

همان بچههای جهادگر که جهاد را در کوههای صعب العبور کردستان و خوزستان و دشتهای خاکی سیستان و خراسان جستوجو کردند امروز در سوریه جبههای از مقاومت را تشکیل دادند و مدافعان حرم شدند. تعدادی از شهدایی که امروز نامشان در دفتر مدافعان حرم حضرت زینب(س) نوشته شده از همان جهادگران بسیجی هستند که در ادامه به معرفی آنان خواهیم پرداخت.

شهید جهادگر مدافع حرم از دیار چهارمحال و بختیاری

شهید احمد قاسمی کرانی از نیروهای  شهدای خطه فارسان چهارمحال و بختیاری و متولد سال 1369 است. شهید 25 سالهی مدافع حرمی که با قبولی در دانشگاه شیراز قرار بود بهمن ماه امسال در رشته  مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شود اما عشقش به دفاع از حرم اهل بیت او را برای گذراندن آموزشهای نظامی روانه خوزستان کرد.

احمد از نیروهای بسیجی و جهادگر دانشگاه مجلسی اصفهان بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در شهریورماه 94 پیگیریهای لازم جهت اعزام به سوریه را انجام میدهد و پس از اینکه موفق به اعزام از استان اصفهان نمیشود با همکاری سپاه خوزستان آموزشهای لازم را گذرانده و در آبان ماه پس از گذراندن یک دوره تخصصی به عنوان نیروی تکاور به سوریه میرود.

احمد قاسمی کرانی پس از چند ماه حضور در سوریه بر اثر شلیک خمپاره گروهکهای تکفیری وهابی از پهلو مجروح شده و روز 16 آذرماه همزمان با روز دانشجو به شهادت رسید.

رد پای "محمد" در مناطق محروم آغاجاری

شهید محمد هادی نژاد تا پیش از انتشار خبر شهادتش در میان نزدیکان و همشهریهایش به عنوان یک بسیجی جهادگر و مسئول گروه جهادی منتظران موعود شناخته میشد که با اعزام دوستش به سوریه بی تاب رفتن به جبهههای مقاومت شد. محمد به دوستش گفته بود: "سلامم را به حضرت زینب(س) برسان و آنجا برایم دعا کن تا من هم مدافع حرم شوم و به شهادت برسم."

همین امسال محمد و دوستان جهادگرش در امر محرومیت زدایی از منطقه محروم آغاجاری خوزستان بسیاری از مدارس را تحت پوشش طرح هجرت را بازسازی و بهسازی کردند. سال گذشته نیز محمد و دوستانش اقدام به تعمیر منزل دو خانواده محروم استان کرده بودند.

محمد هادی نژاد آذرماه امسال بود که در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید.

جهادگر عرصه جبهه جهانی مقاومت "شهید حمیدرضا اسداللهی"

شهید حمیدرضا اسداللهی که به تازگی به جمع شهدای مدافع حرم پیوسته نیز از جمله نیروهای جوان و فعال بسیجی و جهادگر عرصههای فرهنگی در کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی بود. فعالیتهای شهید اسداللهی در کشورهای عراق، پاکستان، لبنان و دیگر کشورهای منطقه چنان تاثیری داشت که پس از شهادتش بسیاری از دوستان وی در این کشورها مراتب تاثر و تسلیت خود را ابراز داشتند. حتی خانواده شهید عماد مغنیه در پیامی شهادت این فرزند جهادگر را به مردم و خانواده وی تبریک و تسلیت گفتند.

شهید حمیدرضا اسداللهی در قسمتی از وصیت نامهاش خطاب به مسلمانان و مستضعفان مینویسد: برداران و خواهران! انقلاب اسلامی یک پدیدۀ تاریخی و یک اتفاق اجتماعی نیست. این انقلاب یک انقلاب الهی و نورانی است. این انقلاب فقط متعلق به یک قشر خاص و ملت نیست، نه؛ انقلاب اسلامی موهبتی الهی است که خدا در این دنیا به بشریت ارزانی داشته. انقلاب اسلامی مقدمۀ همان حیات طیبهای است که انبیاء و رسولان و تمام ادیان توحیدی به دنبال آن بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار