مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در کرمانشاه

«شهیدی» از برگزاری کنگره اجلاسیه شهدای غریب در اسارت در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲ - 13June 2024

برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «خسرو شهیدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری اجلاسیه مهم شهدای غریب در اسارت استان کرمانشاه در ۲۸ مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: از هزار و ۱۰ شهید تایید شده در اسارت کشور، ۳۱ نفر از آنها شهدای کرمانشاه هستند و با توجه به اهمیت این رویداد مهم در پاسداشت از جانفشانی و ایثار شهدای غریب کنگره ملی این اجلاسیه بهمن ماه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از رسالت های اصلی بنیاد شهید اعلام کرد و گفت: وظیفه ذاتی این نهاد در بحث فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این ارزش ها به نسل جوان و نوجوانان است.

شهیدی مردمی سازی برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف مهم سال جاری این نهاد در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: در این راستا شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان به ریاست استاندار، دبیری بنیاد شهید و عضویت تمام دستگاه های اجرایی تشکیل شده؛ یعنی همه موظفند در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت و برنامه داشته باشند.

وی در این راستا از جمله برنامه های مهم امسال بنیاد شهید استان کرمانشاه را برگزاری یادواره ها، مناسبت ها، مراسم های مرتبط با شهدا، آزادگان و جانبازان با کمک خود جامعه هدف بویژه جامعه دانشگاهی و دانش آموزی برای انتقال مفاهیم این خودگذشتگی ها به دانش آموزان و دانشجویان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه همچنین برنامه "تاریخ شفاهی" (جمع آوری خاطرات والدین، جانبازان، آزادگان و رزمندگان از زندگی شهدا) را از دیگر برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: بنیاد شهید کرمانشاه در این خصوص با گردآوری نزدیک به ۲ هزار تاریخ شفاهی جزو رتبه های برتر کشور است.

شهیدی برگزاری رویداد کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در مهرماه را از دیگر برنامه های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: بنیاد شهید مسوولیت ۲ کمیته این کنگره؛ یعنی تکریم خانواده شهدا و کمیته جمع آوری آمار و اطلاعات خانواده شهدا را بر عهده دارد.

وی از جمله وظایف کمیته تکریم خانواده شهدا را سرکشی به تمام خانواده های شهدا و ایثارگران تا قبل از برگزار این رویداد عنوان و تصریح کرد: بنیاد شهید استان کرمانشاه با ۲۰۰ پرسنل روزانه از ۲ هزار خانواده ایثارگر و شهدا دیدار می کند.

شهیدی همچنین به اجرای ماهیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ برنامه عملیاتی این نهاد در ماه اشاره کرد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه سال گذشته در راستای انجام وظایف و عملیات های تعهدی خود، رتبه دوم کشور را کسب کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار